گردشگری و توریسم

نخستین بیمار مبتلا به کرونا در اردن جان باخت

به گزارش خبرگزاری رسمی اردن؛ پترا؛  فرد فوت شده یک زن ۸۰ ساله اردنی بوده است که در نتیجه ابتلا به کرونا جان باخته است.

“سعد جابر” وزیر بهداشت اردن همچنین از مثبت شدن آزمایش ۲۳ تن دیگر به بیماری کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد تا شمار مبتلایان به این بیماری به ۲۳۵ نفر برسد.

وزارت بهداشت اردن همچنین از بهبودی ۱۶ بیمار و ترخیص آنان از بیمارستان محل نگهداری بیماران کرونا خبر داد.

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونای جدید در اردن موجب شد تا مسئولان اقدامات محدودکننده سختگیرانه‌ای برای مقابله با کووید-۱۹ اعمال کنند.

به همین منظور دولت عمر الرزاز قانون منع آمد و شد را از شنبه گذشته اعمال کرد و تمام راه‌های ورودی و خروجی به امان؛ پایتخت و دیگر شهرهای این کشور را مسدود کرد.

همچنین دولت عمان پنجشنبه گذشته نیز استان اربد در شمال این کشور را به خاطر آن که به کانون انتشار کرونا تبدیل شده بود، به صورت کامل قرنطینه کرد.

روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در دیگر کشورهای عربی در شبانه روز ادامه یافت، در همین ارتباط، وزارت بهداشت مغرب از ثبت ۱۲ مورد جدید ابتلا به این بیماری ویروسی خبر داد تا شمار مبتلایان به این بیماری به ۳۴۵ نفر افزایش یابد.

وزارت بهداشت مصر نیز اعلام کرد که تست ۴۱ نفر دیگر در این کشور مثبت شده است تا شمار مبتلایان به ۵۳۶ نفر افزایش یابد.

همچنین با جان باختن شش تن دیگر در مصر، شمار فوت‌شدگان ناشی از کرونا به ۳۰ نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. 

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵۹۰هزار و ۷۱۳نفر رسید. از این تعداد ۲۶هزار و ۹۷۰نفر جان باخته و ۱۳۲ هزار و ۴۹۰ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.