گردشگری و توریسم

تمامی راه‌ها و تفرجگاه‌های دالاهو مسدود شد 

کرم محمدی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی دستگاه ها و ادارات با همکاری نیروهای نظامی، پلیس و امنیتی و اجرایی ستاد کرونا همگی همراه هستند و عزم خود را جزم کرده اند تا با همکاری مردم با ویروس کرونا مقابله کنند.
وی اظهارداشت: ویروس منحوس کرونا، جهان و عرصه ملی را تهدید می کند، از این رو شکست و مهار آن نیازمند عزم ملی است و ملت ما همیشه ثابت کرده اند، اتحاد دارند و با عزمی که هست بر آن فایق خواهیم آمد.
نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: همچنین در راستای مقابله با ویروس کرونا در محورهای مواصلاتی و ارتباطی ریجاب، گهواره، سراب کرند و خاک چرمو و بیوه نیچ در این شهرستان که محورهای فرعی این شهرستان هستند نیز ایست و بازرسی داریم و هیچ مسافری که ساکن شهرستان نباشد را نمی پذیریم.
محمدی ادامه داد: تا روز گذشته سه هزار و ۵۸۰ تن از غیر بومی ها، مهمانان روستاهای شهرستان دالاهو هستند که خواهش می کنیم سریع تر شهرستان را ترک کنند و در غیر این‌صورت خودروهایشان را توقیف و براساس آنچه ابلاغ شده جریمه لحاظ می شود و در این رابطه با کسی تعارف نداریم و با سرپیچی کنندگان از این طرح جدید ملی کرونا برخوردی قاطع انجام خواهیم داد.
وی از همراهی مردم و همچنین سادات و بزرگان اهل حق و ماموستاها و علمای اهل تسنن و معتمدان منطقه و همچنین دستگاه های انتظامی و قضایی و کادر خدوم درمانی و پزشکی و پرستاری در راستای صیانت از سلامت مردم و تمامی دست اندرکاران و متولیان مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.
وی ادامه داد: در بحث انسداد معابر ورودی به اماکن تاریخی، تفریحی و عرصه های جنگلی و منابع طبیعی، مخالفت با تفریح مردم نیست و بلکه برای تلاش و کوشش برای صیانت از سلامت آن ها و مردم شهرستان دالاهو است.
وی اضافه کرد: بین تمامی دستگاه های اجرایی و قضایی، نظامی و اطلاعاتی شهرستان هماهنگی کامل وجود دارد و اجرای طرح ابلاغی مورد حمایت بیشتر مردم است.
فرماندار دالاهو از فعالان فضای مجازی برای همراهی ها و همدلی های این روزها و بازتاب کلیپ های آموزشی و هشدارهای مجموعه بهداشت و درمان شهرستان نیز قدردانی کرد.

دالاهو در غرب کرمانشاه بیش از ۴۵ هزار تن جمعیت دارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مثبت اعلام شدن تست پنج نفر آمار مبتلایان این استان به ۱۹۹ نفر رسید که ۲۴ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر محمدابراهیم شکیبا روز جمعه ( هشتم فروردین) در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون یک هزار و ۵۵ بیمار مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۹۲۱ نفر از آنان ترخیص شده اند و اکنون ۱۱۰ نفر بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستند.