گردشگری و توریسم

عملیات دفاع زیستی در ۸۴ نقطه از شاهرود اجرا می‌شود

سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عملیات با حضور پاسداران و بسیجیان سپاه ناحیه شاهرود ،  همزمان با سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۳۴ نقطه شهر شاهرود و ۵۰ نقطه در سطح شهرستان ضدعفونی‌ و گندزدایی خواهد شد ، تصریح کرد: بسته های بهداشتی تهیه شده نیز بین خانواده‌ها توزیع می شود.

وی ادامه داد: هدف از انجام این عملیات کم کردن رشد صعودی شیوع ویروس کرونا و تأثیرگذاری در حوزه سلامت شهرستان شاهرود است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از خانواده های این شهرستان خواست  همزمان با این عملیات ، شهروندان نیز اقدام به ضدعفونی‌ خانه‌ها و اماکن عمومی نموده و در این عملیات مشارکت داشته باشند، تا این ویروس منحوس را شکست داده شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تا کنون از آزمایش  یکهزار و ۳۱۴ تن با علایم حاد تنفسی،  ابتلای ۳۴۰ تن به ویروس کرونا مثبت گزارش شد.

همچنین از مجموع بیماران حاد تنفسی، تعداد ۷۷۳تن بستری شدند که از این تعداد ۲۶۷ تن با بهبودی از این بیمارستان امام حسین (ع) مرخص شدند.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز ۳۲ هزار و ۳۳۲ تن در کشور مبتلا به این ویروس شده‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۳۷۸ تن فوت و  ۱۱ هزار و ۱۳۳ تن بهبود یافتند.