گردشگری و توریسم

شمار جان‌باختگان مبتلا به کرونا در زنجان به ۳۹ نفر رسید

دکتر پرویز قزلباش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا یک‌هزار و ۳۶۳ بیمار مشکوک در سطح این استان شناسایی شد که از این تعداد تست آزمایشگاهی ۴۷۰ نفر مثبت بود و هم اکنون ۳۲۶ نفر از این تعداد در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تست ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در این استان مثبت شد که با این رقم شماران مبتلایان قطعی نسبت به هفته های گذشته روند افزایشی دارد.

این مسؤول ادامه داد:  هر چند شیب مبتلایان در استان بسیار بالا نیست اما پیش بینی ها بیانگر آن است که طی هفته دوم و سوم فروردین‌ به اوج خواهد رسید که امیدواریم چنین نشود.

وی اظهار داشت: توجه عموم به مواردی از قبیل ماندن در خانه، قطع زنجیره بیماری و اقدامات موثر دیگر می تواند چشم اندار بهتری را در کنترل بیماری فراهم کند که بارها این مهم از سوی متخصصان امر تاکید شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: عموم مردم به این مهم توجه کنند که بیماری کرونا بحران جهانی است و این بیماری اثرات اجتماعی و اقتصادی نامطلوبی بر جای خواهد گذاشت.
وی با بیان اینکه آرامش  حق طبیعی مردم است خاطرنشان کرد: بطور حتم با همکاری و همدلی مسؤولان امر از این بحران عبور خواهیم کرد و همگان باید تلاش کنند که تلفات و هزینه‌ها ی ناشی از بحران کاهش یابد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲۲۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
به گفته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و در این طرح شرکت کنند.