گردشگری و توریسم

۲۰۰ هزار عدد ماسک در بیمارستان‌های قزوین توزیع شد

سعید نبیل، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در حاشیه اهدای این ماسک‌ها، به خبرنگاران گفت: این تعداد ماسک وارداتی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین جهت توزیع در بین کادر درمانی بیمارستان‌های استان قرار داده شده است.

وی، نیاز مراکز درمانی استان به ماسک را روزانه هشت هزار عدد دانست و اظهار داشت: با وجود تولید روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک از سوی مراکز تولیدی استان، تنها ۶ هزار عدد آن مخصوص بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است اما رفته رفته و تا یک هفته آینده شرایط توزیع این نوع ماسک نیز در قزوین بهتر خواهد شد.

به گفته وی، چهار واحد صنعتی به همراه ۳۰ کارگاه تولیدی هم اکنون در سطح استان قزوین اقدام به تولید محصولات بهداشتی از جمله ماسک می‌کنند که از ۱۷ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۵۰۰ هزار قلم انواع اقلام بهداشتی استاندارد را به تولید رسانده‌اند.

نبیل اضافه کرد: از مجموع تولید ۲۲ میلیون عدد دستکش تولیدی در سطح استان، یک میلیون و ۴۰۰ هزار عدد آن در قزوین توزیع و مابقی آن سایر استان‌های نیازمند ارسال شده است.

قزوین به لحاظ محلول‌های ضدعفونی به اشباع رسیده است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین با بیان اینکه این استان در بخش محلول‌های ضد عفونی کننده به اشباع رسیده، گفت: از ۳۷۳ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولیدی، ۲۸۱ هزار لیتر آن در استان توزیع و مابقی آن به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

وی به فعالیت ۹ واحد تولید کننده ژل با تولید ۳۱۵ هزار عدد در استان قزوین اشاره و یادآور شد: از این میزان ۶۸ هزار عدد ژل به استان قزوین تخصیص و مابقی آن به خارج از استان فرستاده شده است.

نبیل به مصرف روزانه ۴۳ هزار لیتر الکل در استان اشاره و تصریح کرد: میزان تولید یک ماه گذشته الکل در مراکز صنعتی استان قزوین حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بوده است.

این مسوول به ۱۲ واحد تولید مواد ضدعفونی کننده سطوح در استان با ۳۸۲ هزار لیتر تولید اشاره و یادآور شد: از این میزان ۲۸۲ هزار لیتر محلول و در حوزه تولید محلول ضد عفونی کننده سطح نیز ۶ واحد تولیدی با ۱۵۵ هزار لیتر تولید فعالیت دارند که از این میزان ۱۱۵ هزار لیتر تاکنون در قزوین به مصرف رسیده است.

نبیل اظهار داشت: چهار واحد فروشگاه اینترنتی در سطح استان قزوین فعالیت دارند که روزانه چهار هزار عدد محلول ژل را به صورت مستقیم به مصرف کنندگان عرضه می‌کنند.