گردشگری و توریسم

طرح فاصله گذاری اجتماعی در مهاباد اجرا شد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در مهاباد روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، جلوگیری از برگزاری اجتماعات و حذف ترددهای غیرضروری و با تصمیم ستاد مقابله با کرونا تصویب و اعمال شده است.

امیر بهزاد ادامه داد: در قالب این طرح معابر اصلی شهر از جمله خیابان‌های جمهوری اسلامی، صلاح‌الدین ایوبی به طرف سه راه وفایی، میدان ساعت منتهی به مسجد شهریکندی و میدان سربرداش با استفاده از نیوجرسی مسدود شده است.

وی اضافه کرد: همچنین برنامه‌های ورزش همگانی و تجمع در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز تفریحی و محل جمع شدن شهروندان تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و سرویس‌های بهداشتی سطح شهر نیز بسته شده است.

وی از شهروندان خواست به منظور قطع سریعتر زنجیره انتقال کرونا، ماندن در خانه را جدی‌تر گرفته، از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند و در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته‌ باشند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های شدید در مبادی ورودی نیز اضافه کرد: هم‌اکنون امکان ورود و خروج افراد غیربومی به شهر مهاباد نیز ممنوع بوده و نظارت عبور و مرور در محورهای مواصلاتی این شهرستان با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

تاکنون ۲ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد فوت کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۵۴۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۱ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.