گردشگری و توریسم

۲۱۴ واحد صنفی خدمات ضروری را در شیراز ارایه می‌کنند

محمدرضا امیری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا با درخواست تعطیلی اصنافی که خدمات غیرضروری داشته اند برای جلوگیری از انتشار این ویروس موافقت شده است.

وی با بیان اینکه از روز نخست آغاز تعطیلات نوروز امسال ۲۱۴ واحد صنفی خدماتی و تعمیرات در شیراز به مردم خدمت ارایه می کنند افزود: این خدمات دهی تا پایان تعطیلات نیز ادامه دارد ،  این صنوف شامل قفل و کلید ساز، باطری‌ساز، تراشکاری، جلوبندی، گرمابه، جرثقیل، امداد خودرو، لوازم یدکی ،پنچرگیری و تعویض روغنی است.

فرماندار شیراز  ادامه داد: انتظار این است که شهروندان شیرازی از ازدحام در مراکز فروش و فروشگاه‌هایی که اقلام خوراکی عرضه می کنند خودداری کرده زیرا این فروشگاه‌ها در ایام نوروز باز بوده و نسبت به تامین مایحتاج عمومی مردم اقدام خواهند کرد و خدمات رسانی به مردم در شرایط کنونی هرگز مختل نخواهد شد.

امیری  با اشاره به تعطیلی برخی از واحدهای صنفی در شیراز به درخواست صاحبان این مشاغل، اظهار داشت: در ایام نوروز امسال، کشیک واحدهای صنفی پیش‌بینی شده و اتحادیه‌های مربوطه نیز این کشیک‌ها را برای ارایه خدمات به مردم به ویژه واحدهای مربوط به خرید و فروش مایحتاج عمومی، تعمیرات و …. برنامه‌ریزی کرده‌اند و فهرست این واحدها از طریق اتحادیه‌های ذی‌ربط به مردم اطلاع رسانی شده است.

با شناسایی۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان فارس و افزایش مبتلایان به ۵۸۹ نفر ، روند افزایشی ابتلا به کرونا در این استان همچنان تداوم دارد.۲۲ نفر تاکنون در این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.