گردشگری و توریسم

راز و جرگلان، رتبه نخست خوداظهاری کرونا در خراسان شمالی

رضاعلی یوسفی،  پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راز و جرگلان با مشارکت۷۲/۱۲ درصدی در سامانه خوداظهاری پیشگیری از کرونا، رتبه نخست را در بین هفت شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه مردم این منطقه با وجود محدودیت دسترسی به اینترنت، مشارکت چشمگیری در این طرح داشته اند، افزود: همکاری صمیمانه مردم با مراقبان سلامت، بهورزهای خانه بهداشت و مراجعه به سامانه خوداظهاری پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ به نشانی salamat.gov.ir از مهمترین دلایل کسب این رتبه بوده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان رازو جرگلان با قدردانی از مشارکت فعال مردم در این طرحه، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، با همه خانوارهای شهری و روستایی شهرستان تماس گرفته و توصیه های لازم در این زمینه انجام شد.
یوسفی افزود: از افرادی که به هر دلیلی به این سامانه مراجعه نکرده اند، خواهش می کنیم تا در اسرع وقت با مراجعه به آدرس مذکور علایم خود را ثبت نمایند تا با مشارکت یکدیگر گامی مهم در پیشگیری از این بیماری برداریم.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

نخستین مورد از ابتلای به کرونا در خراسان شمالی ۱۲ اسفندماه در بجنورد مشاهده شد که تا امروز شمار مبتلایان به کووید ۱۹ به ۲۳۲ نفر و شمار فوتی ها نیز به ۲۴ نفر رسیده است.

شهرستان راز و جرگلان با ۴ بیمار، کمترین مبتلایان استان به کرونا را دارد.