گردشگری و توریسم

بازیکنان یونین برلین برای مدتی نامشخص از دریافت دستمزد خود صرف‌نظر کردند

بوندسلیگا نیز همچون سایر لیگ‌های فوتبالی در سرتاسر جهان به دلیل بحران کنونی که سلامت مردم جهان را تهدید می‌کند، به حالت تعلیق درآمده و در نتیجه آن، باشگاه‌ها دست کم تا ماه ها از دسترسی به منابع درآمدزایی خود محروم خواهند ماند.

در این بین، یونین برلین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بازیکنان تیم اول باشگاه با چشم پوشی از حقوق خود موافقت کردند. مربیان و خدمه و پرسنل باشگاه نیز موافقت خود را با کاهش حقوق اعلام کرده اند. همزمان با این موضوع، ما با همکاری یکدیگر خود را به منظور از سر گیری کامل فعالیت بوندسلیگا در هر زمان، مهیا می‌کنیم.

البته این باشگاه اعلام نکرد که این موضوع چه مدت به همین منوال باقی خواهد ماند.

یونین برلین بدنبال اتحاد دوباره آلمان به لیگ دسته سه رفت و فصل گذشته برای نخستین بار به بوندسلیگا صعود کرد.

«دِرک زینگلر» رییس این باشگاه با استثنایی خواندن شرایط گفت: هدف باشگاه ما فوتبال است. اگر فوتبال نابود شود، در نتیجه موجودیت ما تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. مدیریت، پرسنل و بازیکنان و خدمه در ماه‌های اخیر به سختی تلاش کرده‌اند تا از موفقیت مان در بوندسلیگا اطمینان حاصل کنند. حالا آنها از مبلغ زیادی پول چشم پوشی می‌کنند تا با هم از این بحران عبور کنیم.

بونین برلین نخستین فصل حضور خود را در بوندسلیگا قابل تحسین آغاز کرده و هم اکنون با ۳۰ امتیاز از ۲۵ بازی در جایگاه یازدهم جدول ۱۸ تیمی این لیگ قرار دارد.

این در حالی است که براساس گزارش نشریه بیلد، بازیکنان و مقامات باشگاه بایرن مونیخ هم که در زمان توقف بوندسلیگا در ۱۳ ماه مه صدرنشین بودند، با کاهش ۲۰ درصدی دستمزد خود موافقت کرده اند.

هزینه‌های باشگاه بایرن مونیخ سال گذشته به ۳۳۶ میلیون یورو رسید، یعنی حدود نصف درآمد این باشگاه؛ درآمدی که مشخصا از طریق حق پخش تلویزیونی، بلیت فروشی و حامیان مالی تامین می‌شود و با توجه به تعطیلی بوندسلیگا که دست کم تا دوم آوریل برقرار خواهد بود، ضربه اقتصادی قابل توجهی انتظار مدافع عنوان قهرمانی بوندسلیگا را می‌کشد.