گردشگری و توریسم

آمار جدید مبتلایان به کرونا در کشورهای عربی

به گزارش شبکه خبری «العربیه»، «محمد العبد العالی» سخنگوی وزیر بهداشت عربستان اعلام کرد که با ثبت ۱۳۳ مورد ابتلای جدید به کرونا تعداد مبتلایان در کشور به ۹۰۰ تن رسید.

وی افزود: تاکنون ۲۹ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافته‌اند.

العالی همچنین گفت که دومین بیمار کرونایی نیز امروز جان خود را از دست داد.

این در حالی است که دیروز ۲۰۵ مورد ابتلا به کرونا در عربستان شناسایی شده بود.

وزارت بهداشت عربستان با بیان اینکه «تجمع ها را رصد می‌کنیم و نسبت به آن هشدار می‌دهیم» همه مردم را به اجتناب از رفتن به اماکن شلوغ فرا خواند.

در همین راستا، عبدالعزیز بن سلمان پادشاه سعودی امروز (چهارشنبه) و در راستای مبارزه با ویروس کرونا، دستور منع ورود و خروج شهروندان این کشور از ریاض پایتخت، مکه مکرمه و مدینه منوره را صادر کرد.

***

به گزارش شبکه اماراتی «العین»، «فریده الحوسنی» سخنگوی رسمی وزارت بهداشت امارات متحده عربی اعلام کرد که ۸۵ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است.

با این آمار جدید، شمار مبتلایان به کرونا در امارات به ۳۳۳ نفر رسیده است.

طبق این گزارش ۵۵ نفر نیز در این کشور بهبود یافته‌اند.

پلیس دبی نیز در همین راستا اعلام کرد که یک شهروند این کشور را به سبب پخش ویدئویی که در آن عدم پایبندی خود را به دستورالعمل‌های بهداشتی و امنیتی برای مقابله با کرونا نشان داده، به دادستانی تحویل داده است.

***

«هاله زاید»  وزیر بهداشت مصر نیز امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد؛ ۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده است.

وی افزود: با این آمار جدید، تاکنون ۴۴۲ نفر به کرونا مبتلا شدند که ۲۱ نفر آنان جان خود را از دست داده‌اند.

زاید گفت که ۹۳ بیمار کرونایی نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

وی از مردم مصر خواست که اقدامات احتیاطی و رعایت‌های لازم را برای جلوگیری از گسترش این ویروس به کار ببندند.

***

وزارت بهداشت عراق نیز از ابتلای ۳۰ مورد جدید به کرونا خبر داد که با احتساب آمار پیشین، تعداد مبتلایان به ۳۴۶ نفر می‌رسد.

طبق اعلام این وزارتخانه، با جان باختن ۲ بیمار کرونایی، تعداد جان‌باختگان در عراق به ۲۹ نفر رسیده است.

***

شبکه «لبنان ۲۴» به نقل از بیمارستان دانشگاهی «رفیق حریری»  مرجع پذیرش و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در لبنان، از ابتلای ۳۷ مورد جدید در این کشور خبر داد که به این ترتیب، شمار مبتلایان در لبنان به ۳۰۴ نفر رسیده است.

این در حالی است که تعداد بیماران تا دیروز ۲۶۷ نفر و تعداد فوت شدگان ۴ نفر اعلام شده بود.

در جدیدترین اقدامات، پنج هزار و ۲۸۵ نفر از افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در لبنان مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه ۳۷ نفر از آنها مثبت اعلام شده است. بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در این کشور به ۳۰۴ نفر تا ظهر امروز رسیده است.

***

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) از ابتلای ۱۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در این سرزمین‌ها به ۲ هزار و ۱۷۰ تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری «فلسطین الان»، وزارت بهداشت رژیم اسرائیل ضمن اعلام این خبر افزود که وضع جسمانی بیش از ۴۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، خطرناک گزارش شده است.

صبح امروز تعداد افرادی که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی فلسطین جان باخته‌اند، به پنج تن رسید.