گردشگری و توریسم

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در ۱۲ شهرستان آذربایجان‌غربی

دکتر جواد آقازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۴۹ مورد ابتلای جدید، آزمایش ۱۷ نفر در خوی، ۹ نفر در ارومیه، پنج نفر در میاندوآب، چهار نفر در هریک از شهرستان‌های بوکان و مهاباد، ۲ نفر در شهرهای اشنویه، پیرانشهر و شوط و یک نفر در شهرستان های نقده، تکاب، سردشت و پلدشت مثبت بوده‌است.

وی اضافه کرد: در این مدت، مورد مثبتی در شهرستان‌های چایپاره، چالدران، سلماس، ماکو و شاهین‌دژ گزارش نشده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با افزایش این تعداد موارد ابتلا، تعداد مبتلایان به کرونا در ارومیه به ۱۷۹ نفر، خوی ۷۲ نفر، بوکان ۷۱ نفر، میاندوآب ۴۵، شاهین‌دژ ۳۴ نفر و مهاباد به ۳۳ نفر رسید.

آقازاده بیان کرد: همچنین تاکنون ۲۱ نفر در نقده، ۱۸ نفر در تکاب، ۱۶ نفر در سردشت، ۱۲ نفر در سلماس و ۱۱ نفر در هر یک از شهرستان‌های اشنویه و پیرانشهر به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی اظهار کرد: در دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان تک‌رقمی بوده به طوری‌که کرونای ۹ نفر در ماکو، چهار نفر در چایپاره، چهار نفر در پلدشت، سه نفر در چالدران و سه نفر در شوط به کرونا مبتلا شده‌اند.

طی ۱۰ روز گذشته در چایپاره و ۳ روز گذشته در چالدران تعداد مبتلایان صفر بوده است.

به گزارش ایرنا و طبق آمار، طی ۱۰ روز گذشته در شهرستان چایپاره و سه روز گذشته در چالدران مورد مثبتی از کرونا ثبت نشده‌است.

به گزارش ایرنا ۵۴۶ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۴۱ نفر فوت کرده‌اند.

سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۲ درصد است.