گردشگری و توریسم

هدفگذاری ۳ میلیارد دلاری برای ساخت داخل محصولات صنعتی

به گزارش روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» درخصوص برنامه ریزی های انجام شده برای تحقق “جهش تولید” افزود: پس از مراحلی مانند رکود، حفظ وضع موجود و رونق تولید، مرحله مهم، جهش تولید است که نگاه و توجه به این مرحله باید متفاوت از مراحل قبلی باشد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت با تاکید بر اینکه شرایط کنونی سخت تر از گذشته است، بیان داشت: موضوع شیوع ویروس کرونا در این شرایط اضافه شده است که همین موضوع، عزم جدی تر و نگاه متفاوت تری را به مساله جهش تولید می طلبد.

زرندی با اشاره به نگاه و اولویت اصلی وزارتخانه به موضوع، گفت: تحریک تقاضای داخلی و توسعه صادراتی و استفاده از ظرفیت های مردم در سرمایه گذاری ها، نگاه اصلی در وزارت صنعت است و اساس کار را بر حوزه نوآوری و فناوری‌های نوین، استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان نهادیم که اگر نگاه نوآورانه در حوزه تولید مبنا قرار گیرد، قابلیت انجام کارهایی بزرگی در این حوزه وجود دارد.

اعلام نسخه نهایی برنامه های سال جهش تولید تا ۲۰ فروردین

وی ادامه داد: پیش نویس اولیه برنامه های سال جهش تولید بر مبنای هفت محور برنامه های سال گذشته طراحی شده و پروژه های جدیدی نیز در همان قالب ها اضافه شده است که نسخه نهایی این برنامه با دریافت نظرات صاحب نظران و بخش خصوصی تا ۲۰ فروردین ماه منتشر و اعلام خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت ادامه داد: موضوعاتی مانند اصلاحات ساختاری در داخل وزارتخانه را پیگیری می کنیم و مسایلی مانند بیمه، مالیات، بانک، محیط زیست و غیره نیز امسال با جدیدیت و نگاه ویژه ای دنبال خواهد شد و در حوزه هایی مانند نقدینگی، روش های نوین تامین مالی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

زرندی با اشاره به اینکه سال گذشته اخذ ۵۰ هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی محق نشد، ابراز امیدواری کرد که سیستم بانکی، امسال نگاه ویژه ای در خصوص اعتبارات لازم برای تحقق برنامه های جهش تولید داشته باشد.