گردشگری و توریسم

طبیعت گردی از مسیرهای انحرافی در طرقبه شاندیز ۱۰ خودرو را گرفتار کرد

سید حسن حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیرهای اصلی مشهد به ییلاقات طرقبه و شاندیز برای جلوگیری از شیوع کرونا مسدود است و از طرفی بارندگی در ارتفاعات منطقه به صورت برف است و گردشگران بی اطلاع با خودروهای غیر مجهز خود عازم راه های کوهستانی انحرافی شده و در این مناطق زمین گیر می شوند.

وی به ابتلای برخی شهروندان طرقبه و شاندیز به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در حالی که نیروهای امدادی و درمانی شهرستان، بخشداران و دهیاران در حال مقابله با کرونا هستند برخی افراد به دنبال طبیعت گردی بوده و بر مشکلات نیروهای خدمت رسان شهرستان افزوده‌اند.  

شهرستان طرقبه شاندیز (بینالود) نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.  
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ این شهرستان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده اند و ۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستاها ساکن هستند.

هزار و ۱۱۴ نفر در خراسان رضوی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۶۶۶  نفر از کل این بیماران مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله طرقبه و شاندیز  بوده و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.