گردشگری و توریسم

۱۲۵ واحد گردشگری متخلف کرونایی در مازندران پلمب شد

مهران حسنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با توجه به اینکه بر اساس مصوبه قرارگاه زیستی استان مازندران به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پذیرش مسافر و ارائه خدمات در اماکن گردشگری ممنوع اعلام شد، اما برخی از واحدهای گردشگری مانند خانه های استجاری ، قلیان سراها و مجموعه های پذیرایی اقدام به فعالیت خلاف مقررات کردند.

وی اظهار داشت : ازابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون سه هزار و ۴۰۳ بازدید از مجموعه های گردشگری استان شامل ، مراکز تفریحی ، خانه های استیجاری ، سفره خانه های سنتی شده است که ۱۲۵ مورد تخلف مشاهده و تمامی آنها پلمب شدند. 

معاون گردشگری مازندارن همچنین به ۳۷ مورد شکایت از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ شکایات مردمی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت : هشت مورد شکایت از سوی سامانه اداره کل بازرسی و ۴۹ مورد شکایت مردمی از طریق تماس تلفنی ثبت شده است. 

حسنی با اشاره به اینکه رسیدگی به شکایات کرونایی مردم در سریع ترین زمان انجام می شود ، گفت: تمامی شکایات ارسال شده در کمتر از یک ساعت رسیدگی می شود. 

وی با بیان این که هیچگونه تذکری و مماشاتی برای واحدهای متخلف با توجه به حساسیت شرایط کنونی نمی توان قائل بود ، افزود : مشاهده هرگونه تخلف واحدهای گردشگری مساوی با پلمب و تعلیق پروانه بهره برداری خواهد بود.

معاون گردشگری مازندران بر استمرار گشت های محسوس و نامحسوس یگان های میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت : نظارت بر مصوبات ستاد استانی و ملی مقابله با ویروس کرونا به ایام تعطیلات یا مسافر پذیری محدود نخواهد شد و تا پایان عادی شدن شرایط تداوم خواهد داشت.

حسنی توضیح داد : مصوبات ستاد مقابله با کرونا در باره گردشگری تنها معطوف به اقامت مسافر نیست و هرگونه جابه جایی هم مسافرت محسوب می شود و این مسئله برای سلامت مسافران و مقصد سفر بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه  گردشگران و مسافران همواره برای مازندران بزرگترین و مهم ترین سرمایه بودند و هستند ، گفت : برای ما نیز سخت است که از بزرگ ترین سرمایه و دارایی خود صرفه نظر کنیم.

استان مازندران سالانه میزبان حدود  ۳۰ میلیون گردشگر است که تقریبا ۲۰ درصد آن در ایام نوروز به استان سفر می کنند که با ورود کرونا ویورس به استان صنعت گردشگری استان تحت الشعاع قرار گرفته است . 

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۱۹۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا دوشنبه پنجم فروردین به  ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به  یک هزار و ۹۳۴ نفر رسیده است همچنین بیش از هشت هزار نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

این ویورس در مازندران تاکنون یک هزار و ۸۰۰ نفر را مبتلا کرده و بنا بر آمارهای غیر رسمی جان حدود  ۸۰ نفر را گرفته است.