گردشگری و توریسم

مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک بین نانوایی‌های بوکان توزیع شد

حسن عبدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات  نخستین جلسه ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سال‌جاری، زیر نظر فرمانداری و با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه نانوایان ۶۰۰ عدد بطری محلول ضدعفونی کننده (یک لیتری) هدیه شده از طرف کارخانه لبنیاتی شروین مهاباد توزیع شد.

وی با بیان اینکه امنیت سلامت این قشر به دلیل باز بودن صنوف آنها دارای اهمیت خاصی است، افزود: در این راستا یک هزار عدد ماسک نیز بین نانوایی‌های سطح شهر بوکان توزیع شد.

عبدی ادامه داد: این تعداد اقلام بهداشتی در اختیار ۳۵۰ واحد نانوایی داخل شهر قرار گرفته تا بتوانند به صورت روزانه برای مدتی از این اقلام استفاده کتند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان از پلمب ۲۳ واحد صنفی در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد و افزود: در این راستا، ماموران از واحدهای صنفی در قالب چهار اکیب بازدید کرده و به مسوولان واحد صنفی تذکر کتبی داده شد ولی با این اوصاف و در شرایط حساس بهداشتی به تذکرها توجه نکرده و مغازه خود را باز کرده بودند.

وی ادامه داد: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونای این شهرستان فعالیت تمام واحدهای صنفی جز مواردی که مایحتاج خوراکی مردم را تامین می‌کنند، تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و هرگونه فعالیت ضمن پلمب جریمه تعزیرات حکومتی نیز درپی خواهد دشت.

وی گفت: تمامی واحدهای صنفی شهرستان با مصوبه ستاد پیشگیری و  مقابله با بیماری کرونا در بوکان که دومین شهر آلوده استان به شمار می‌رود، جز توزیع و عرضه کنندگان کالاهای اساسی مورد نیاز شهروندان تا ۱۵ فروردین ماه جاری تعطیل است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان با اعلام اینکه این مصوبه در راستای حفظ سلامت مردم در حال اجرا شدن است و در روزهای آینده با شدت بیشتر انجام می‌گیرد، ادامه داد: برخی از واحدها بدون توجه به شرایط حساس در زمینه مقابله با ویروس کرونا، فعالیت خود را با وجود مصوبه ممنوعیت ادامه دادند که بر این اساس، این بازرسی‌ها همچنان ادامه دارد و با صنف متخلف برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده فعالیت غذاخوری، رستوران، قلیان سرا و هر واحد صنفی دیگر که از قبل فعالیت آنها محدود شده، مراتب را به شماره تلفن‌های ۱۲۴ و ۴۲۴۴۹۹۷۴ گزارش دهند.

بوکان بعد از ارومیه دومین شهر آلوده آذربایجان‌غربی به لحاظ افراد آلوده به ویروس کرونا است.