گردشگری و توریسم

جانسون مقررات منع آمد و شد را به اجرا گذاشت

بوریس جانسون در سخنانی که از رسانه‌های گروهی پخش شد تصریح کرد که افراد تنها در شرایط اضطراری قادر به خروج از خانه هستند.

او گفت؛ تمام فروشگاه‌ها به غیر از عرضه کنندگان کالاهای ضروری مانند خوراکی و دارویی بلافاصله تعطیل می‌شوند، ملاقات با دوستان ممنوع و تنها یک شکل از ورزش در روز در فضای آزاد مجاز است.

نخست وزیر انگلیس همچنین عنوان کرد که تردد به محل کار تنها در شرایط اضطرار و اگر امکان کار از خانه وجود نداشته باشد امکان پذیر است.

جانسون هشدار داد اگر مردم از دستورالعمل‌های دولت پیروی نکنند، پلیس اختیار ویژه‌ای خواهد داشت تا مطابق با قانون عمل کرده و متخلفان را جریمه و گردهمایی ها را متفرق کند.

وی افزود که برای مطابقت با دستورالعمل‌های دولت، تمام فروشگاه‌های غیر ضروری شامل پوشاک، کالاهای الکترونیکی، کتابخانه‌ها، زمینهای بازی، سالن‌های بدن‌سازی و مکان‌های عبادی بلافاصله تعطیل خواهند شد.

به گفته‌ او، تمام گردهمایی‌ها و مراسم بیشتر از دو نفر، به غیر از مراسم خاکسپاری متوقف خواهد شد.

جانسون همچنین عنوان کرد پارک‌ها برای ورزش بازخواهند ماند اما با گردهمایی‌ها برخورد می‌شود.

او با بیان اینکه هیچ نخست وزیری خواهان اجرای سیاست‌های سختگیرانه در کشور نیست افزود که از پیامدهای منفی این تصمیم اگاه است. نخست وزیر انگلیس بر همین اساس عنوان کرد که این دستورالعمل را سه هفته‌ دیگر مورد تجدید نظر قرار داده و اگر شرایط اجازه داد، مقررات را کاهش خواهد داد. 

او دیروز اولتیماتوم داده بود که اگر توصیه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت نشود، ناگزیر دستور قرنطینه خانگی را صادر می کند. وی افزود: آنهایی که تصور می‌کنند در برابر کرونا آسیب پذیر نیستند ممکن است ناقل ویروس به دیگران باشند. پس لازم است که توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرید و از آن‌ها تبعیت کنید.

وی هشدار داد که اگر تا ۲۴ ساعت آینده اوضاع بحرانی‌تر شود، ناگزیر از سیاست سایر کشورهای اروپایی تبعیت می‌کند. 

پیش از این وزیر امورخارجه انگلیس نیز با صدور بیانیه‌ای از تمام اتباع این کشور که به خارج سفر کرده‌اند خواست تا بلافاصله به کشور بازگردند.

«دومینیک راب» افزود: ما قویا از مسافران انگلیسی که به خارج سفر کرده‌اند می‌خواهیم تا زمانی که پروازهای تجاری برقرار است به کشور بازگردند. 

وی با بیان اینکه بیشتر خطوط هواپیمایی در سراسر جهان پروازهای خود را به حالت تعلیق درآورده و فرودگاه‌ها بدون اطلاع قبلی در حال بسته شدن هستند، تصریح کرد: اگر خارج از کشور هستید، زمان برای بازگشت به کشور اکنون است که هنوز قادر به این کار هستید.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس روی شیب صعودی قرار دارد. بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا زمان مخابر این خبر  بالغ بر ۶ هزار و ۶۵۰ نفر در انگلیس به این ویروس مبتلا شده و و ۳۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.