گردشگری و توریسم

بیش از ۶ هزار دستگاه وانت‌ و تاکسی برای دریافت سهمیه سوخت نام‌نویسی کردند

سید عبدالرحمن حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حدود پنج هزار و ۲۰۰ نفر از این ثبت نام کنندگان رانندگان و صاحبان وانت‌بارها هستند و یک هزار نفر نیز شامل رانندگان و صاحبان تاکسی‌های پلاک عمومی بین شهری هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ثبت نام خودروها برای دریافت سوخت پیمایشی از طریق سامانه پایان یافته است افزود: بر اساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل و نقل هر گونه فعالیت در زمینه حمل و نقل کالا و خدمات برون شهری منوط به استفاده از اسناد حمل است.

وی اضافه کرد: مقرر شده است تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها و تاکسی‌های پلاک عمومی بین شهری بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت گیرد.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز اعمال شد و سود حاصل از آن نیز به حساب اقشار کم درامد جامعه واریز شده است.

استان کردستان درای یک پایانه بار در شهر سنندج و یک پایانه سیمان در شهرستان بیجار و ۷۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا است، تعداد ناوگان بار طبق آمار ثبتی دارندگان کارت هوشمند پنج هزار و ۶۰۸ دستگاه و تعداد رانندگان بار آن نیز یک هزار و ۱۲۳ نفر است.

این استان دارای ۱۲ پایانه مسافری شامل سنندج، بیجار، قروه و دیواندره هر کدام ۲ پایانه و شهرستان های مریوان، دهگلان، کامیاران و سقز هر کدام یک مورد است.

در این استان ۲۶ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۲ شرکت و موسسه اتوبوسرانی و مینی بوسرانی و ۱۲ شرکت سواری به همراه ۶۷ موسسات و نمایندگی شعبه وجود دارد که ناوگان مسافری آن یک هزار و ۹۳۷ و چهار هزار و ۶۸ راننده مسافر است.