گردشگری و توریسم

جولان کرونا در شهرهای پرجمعیت آذربایجان‌غربی

دکتر جواد آقازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۳۳ مورد ابتلای جدید، آزمایش ۹ نفر در خوی، ۶ نفر در ارومیه، پنج نفر در میاندوآب، ۲ نفر در مهاباد  و یک نفر در بوکان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش سه نفر در شاهین‌دژ، سه نفر در سردشت، ۲ نفر در پیرانشهر، یک نفر در نقده و یک نفر در چالدران مثبت اعلام شده است.

وی بیان کرد: در این مدت، مورد مثبتی در شهرستان‌های تکاب، چایپاره، اشنویه، سلماس، پلدشت، ماکو و شوط گزارش  نشده‌است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: با افزایش این تعداد موارد ابتلا، تعداد مبتلایان به کرونا در ارومیه به ۱۵۰ نفر، بوکان ۶۰ نفر، خوی ۴۸ نفر و شاهین دژ ۲۹ و میاندوآب ۲۵ نفر رسید.

آقازاده بیان کرد: همچنین تاکنون ۲۵ نفر در مهاباد، ۱۸ نفر در نقده، ۱۷ نفر در تکاب، ۱۱ نفر در سردشت و ۱۰ نفر در سلماس به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی اظهار کرد: در دیگر شهرستان‌های آذربایجان‌غربی تعداد مبتلایان تک‌رقمی بوده به طوری‌که کرونای هشت نفر در هرکدام از شهرستان‌های پیرانشهر و ماکو و ۶ نفر در اشنویه مثبت اعلام شده‌است.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون چهار نفر در چایپاره، سه نفر در چالدران، ۲ نفر در پلدشت و یک نفر در شوط به کرونا مبتلا شده‌اند.طی یک هفته گذشته در چایپاره و سه روز گذشته در ماکو، تکاب و شوط مورد مثبتی گزارش نشده‌است.

به گزارش ایرنا و طبق آمار، طی یک هفته گذشته مورد مثبتی در شهرستان چایپاره و سه روز گذشته در شهرستان های تکاب، ماکو و شوط مورد مثبت ابتلا به کرونا ثبت نشده‌است. 

به گزارش ایرنا ۴۲۸ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۳۱ نفر فوت کرده‌اند.

سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان کشوری حدود ۲ درصد و از فوت شدگان ۱.۸ درصد است.