گردشگری و توریسم

افراد خیر کارگاه تولید محلول ضدعفونی در بهاباد راه اندازی کردند

حسن رضاپور افزود: به همت نیکوکاران و داوطبان جمعیت، روزانه ۲ هزار بسته محلول ضدعفونی در این واحد تولیدی تهیه و رایگان در اختیار مردم، کارکنان اداره ها و نهادهای دولتی توزیع می شود .
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد، وی اظهارداشت : بیماری کرونا نیز مانند سایر بحران‌ها با خلق چنین صحنه های بی بدیل ایثار و همدلی به پایان می رسد.
وی افزود: امروز شاهد هستیم با استفاده از  مهندسان و متخصصان با تجربه در اولین گام در مقابله با این ویروس و با تولید محلول ضدعفونی برای جلوگیری از رشد این ویروس اقدام شد.
به گفته رضاپور داوطلبان جمعیت هلال احمر از در روزهای اولیه شیوع کرونا اعلام آمادگی کردند و داوطلبانه این لوازم را به دست نیازمندان می رسانند.

وی اظهارداشت: محلول ضدعفونی فقط برای مصرف موضعی است و تا زمانی که کشور برای مقابله با ویروس کرونا به آن نیاز داشته باشد به تولید آن ادامه می دهیم.

همچنین سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد یکشنبه شب به ایرنا گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۲ نفر در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۱ نفر مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است .

ایراهیم سلمانی افزود: از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون، ۲ هزار و ٢٠٧ نفر با علایم  تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی  با اشاره به مثبت شدن نمونه آزمایش ٨٤ مورد جدید از ابتلای افراد به این بیماری  ادامه داد :تاکنون ٧٢٥ نفر در استان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی تعداد افراد بهبود یافتنه و ترخیص شده از بیمارستان‌ها را هزار و ٢٥٢ ( ۵۶ درصد) نفر ذکر کرد.

سلمانی  با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان گفت: برای قطع زنجیره انتقال این بیماری، مردم از دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی جدا خودداری کنند و توصیه های وزارت بهداشت را جدی گرفته و در خانه بمانند.