گردشگری و توریسم

تاکید جانسون و گوترش بر ساخت واکسن کرونا

به گزارش عصر جمعه دفتر نخست وزیری انگلیس، دو طرف در این تماس تلفنی درباره ضرورت پاسخ جهانی و هماهنگی برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس توافق کردند.   

کاهش عواقب منفی اقتصادی ناشی از کرونا و حمایت از سیستم‌های بهداشتی کشورهای در حالی توسعه از دیگر مسائلی بود که دو طرف درباره آن رایزنی کردند.

جانسون در این تماس تلفنی یادآور شد که انگلیس ۲۴۱ میلیون پوند به پاسخ بین‌المللی برای مقابله با کرونا اختصاص داده و به همکاری در این زمینه ادامه خواهد داد. 

پیش از این وزیر امور خارجه انگلیس نیز با همتای چینی، سوئدی و دانمارکی خود گفت وگو و طرف‌ها درباره ادامه‌ همکاری‌ها برای مقابله با کرونا تاکید کردند.

در حالی که آمار مبتلایان به کرونا در چین به عنوان منشا شیوع این ویروس تقریبا کنترل شده، اما انگلیس و کشورهای اروپایی در شیب صعودی ابتلا به آن قرار دارند. تاکنون ۳ هزار و ۲۶۹ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و مقام‌های این کشور پیش‌بینی کرده‌اند که این آمار در روزها و هفته‌های آینده به سرعت افزایش پیدا خواهد کرد.

دولت انگلیس برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس قوانین اضطراری وضع کرده که به مقامات وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و پلیس اجازه می‌دهد افرادی را که به این ویروس مشکوک هستند، بازداشت کنند.

این قوانین که در یک سند ۳۲۹ صفحه‌ای تنظیم و روز پنجشنبه در تارنمای دولت منتشر شده، همچنین به وزیر کشور انگلیس اجازه می دهد تا بنادر و فرودگاه‌های کشور را در صورت کمبود نیروی کار به حال تعلیق درآورده و یا تعطیل کند.  

نخست وزیر انگلیس پیش‌بینی کرده است که اگر سیاست‌های دولت او در خصوص مقابله با کرونا پیگیری شود، ۱۲ هفته دیگر، اوضاع فروکش خواهد کرد.   

“بوریس جانسون” دیروز (پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸) در کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که اینک پزشکان انگلیسی فهم بهتری از ژنتیک کرونا دارند و ۱۲ هفته دیگر در شرایطی خواهند بود که برای مقابله با کرونا کمک کنند. 

وی در این باره افزود که نخستین نمونه داروی مهار این ویروس روی یک بیمار آزمایش شده و از ماه آینده واکسن آن هم مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.