گردشگری و توریسم

توزیع بسته‌های عیدانه آستان قدس رضوی در مشهد آغاز شد

مصطفی خاکسار قهرودی روز جمعه در این باره در جمع خبرنگاران افزود: آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف در کمک به نیازمندان در این شرایط خاص اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است که از جمله آنها توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی شامل مواد غذایی، اقلام بهداشتی و فرهنگی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این یکی از واحدهای تولیدی آستان قدس رضوی روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کند و این نهاد تولید مواد ضدعفونی کننده و وارد کردن اقلامی از قبیل ماسک، الکل و مواد ضدعفونی کننده به داخل کشور را نیز در نظر دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی کمک به بیماران کرونایی و بیمارستان‌ها، ایجاد فضای مناسب برای استفاده ضروری و اضطراری بیماران در فضاهای متعلق به آستان قدس رضوی و ارائه کمک به محرومان در قالب توزیع بسته‌های معیشتی را از جمله اقدامات متنوع صورت گرفته این نهاد برشمرد.

خاکسار افزود: توزیع اقلام بهداشتی و غذای متبرک توسط خادمان رضوی در بیمارستانهای مشهد نیز انجام گرفته که اجرای این برنامه در تمامی بیمارستانهای کشور نیز در دستور کار آستان قدس رضوی قرار دارد.

وی ادامه داد: همه این اقدامات و برنامه‌ریزی‌های برای خدمت به مردم به خصوص در شهر مشهد برای کمک به جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری و ایجاد شرایط مناسب‎تر برای زندگی آرام‎تر همشهریان انجام شده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۷۵۹ نفر افزایش یافته است که از این تعداد ۴۷۰ نفر از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۸۹ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده هم ۷۶ تن است که از این تعداد ۵۰ تن ر حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۲ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و ۶ تن هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار و گناباد هر کدام سه بیمار فوتی و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دو فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده‌اند.