گردشگری و توریسم

آمار ۶۸۴ نفری مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

محمدحسین صومی پنجشنبه شب در گفت‌وگوی خبری افزود: می‌خواهم حرف‌هایم را با تسلیت شروع کنم ، زیرا ما عزیزان زیادی را به خاطر ویروس کرونا از دست دادیم و با اینکه هنوز از تیمی که از کرونایی‌ها مراقبت می‌کنند، فوتی نداریم، اما ۲  نفر از مسوولان عزیز در پای کار و در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه به نسبت جمعیت، شهرستان های سراب، شبستر،  میانه، اهر، اسکو، تبریز و ورزقان و آذرشهر بیشترین تعداد مبتلایان و تکثیر کرونا را در سطح آذربایجان شرقی دارد، گفت: البته تمام شهرستان‌های استان و  روستاها گرفتار این ویروس هستند. 

ریس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اضافه کرد: امروز از بین  ۱۳۱ نفر مراجعه‌کننده نتیجه تست کرونای ۵۵ نفر مثبت اعلام شده است. 

صومی ادامه داد: بارها در ستاد مقابله با کرونا پیشنهاد قرنطینه را دادیم، اما پذیرفته نشد؛ نظام سلامت ما تاب‌آوری ندارد و با این روند رو به رشد این تاب‌آوری از بین خواهد رفت.

وی با اشاره بر اینکه ۲۳ نفر از کادر درمانی آذربایجان شرقی مبتلا به کرونا هستند، گفت: تا به امروز ۳۷۵  نفر مداوا شده‌اند  که ۱۰ نفر جز همکاران ما هستند؛ به عبارتی ۵۵ درصد از مبتلایان بهبود یافته‌اند و ۴۵ درصد بستری شدگان هنوز در حال دریافت درمان هستند.

وی گفت: در مقایسه با هفته قبلی با  رشد ۵۰ درصدی در ابتلا به کرونا مواجه هستیم و  از خداوند می‌خواهیم تا آمار بیشتر از این  بالا نرود، اما با این روال و بیرون رفتن مردم از خانه در هفته جاری آمار بیشتر هم می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد:بیرون بودن مردم و ترافیک ایجاد شده نشان دهنده این است که آنان اصلا به حرف‌های ما توجهی ن می کنند که عوارض آن را در هفته‌های جاری خواهیم دید.

صومی خطاب به مردم گفت: سال به پایان رسید، اما  اگر واقعا می‌خواهیم سال خوبی باشد باید با ماندن در خانه به خود ،دیگران و جامعه پزشکی رحم کنیم.