گردشگری و توریسم

شمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به ۷۱۱ نفر رسید

دکتر علی‌ اصغر انجیدنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۵۶  نفر از شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.
وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۹۴ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد و پس از آن نیز دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌ جام و سبزوار به ترتیب با ۴۸و ۴۷ بیمار در رده های بعدی قرار دارند.
وی گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی تربت حیدریه و گناباد نیز به ترتیب ۴۵ و ۲۱ نفر است. 
دکتر انجیدنی افزود: از ۳۰ بهمن تا ۲۹ اسفند امسال سه هزار و ۸۲۹ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند. 
وی ادامه داد: در این مدت تاکنون دو هزار و ۳۳۵ نفر از شهروندان خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند. 
وی گفت: دو هزار و ۲۴۰ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون هزار و ۲۲۷ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته اند.
دکتر انجیدنی تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی را که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده ۶۶ نفر اعلام و بیان کرد: ۴۲ تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۱۰ تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و ۶ تن هم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند همچنین حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار و گناباد هر کدام سه بیمار فوتی و دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز دو بیمار فوتی بر اثر کرونا ثبت کرده‌اند.
افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاهها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.