گردشگری و توریسم

بسته‌شدن موقت مسجد جمکران برای کمک به مهار شیوع کرونا بود

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در بیانیه حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، در خصوص بسته شدن موقت درهای این مکان مقدس آمده است: به‌منظور حفظ سلامت نمازگزاران عزیز و بر حسب تکلیف شرعی و اخلاقی نسبت به عاشقان و منتظران حضرت بقیهالله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه) از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور خادمان مسجد مقدس جمکران با رعایت جوانب پیشگیرانه و مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر انجام ضدعفونی مکرر روزانه اقدام به اعمال محدودیت‌های لازم و تعلیق مراسمات و برنامه‌های مسجد نمودند.

بیانیه ادامه یافته است: اکنون نیز به اطلاع دلدادگان و شیفتگان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) می‌رساند به‌منظور کمک به قطع زنجیره انتقال این بیماری به‌شدت مُسری و بنا به درخواست و تأکید ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی درهای مسجد مقدس جمکران بسته خواهد بود.

بیانیه حاکیست: امید آن‌که با لطف خداوند متعال و توسل به ولی‌الله الاعظم و رعایت همه جوانب بهداشتی این بیماری به‌زودی از جامعه رخت بربندد و بیش از پیش خدمتگزار و پذیرای زائران و نمازگزاران و شاهد محافل باشکوه معنوی در این مکان مقدس باشیم‌.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تا بعدازظهر روز گذشته ۲۸ اسفندماه  ۱۷ هزار و ۳۶۱ تن در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۱۳۵ تن به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۵ هزار و ۷۱۰ تن نیز بهبود یافته بودند.

در استان قم نیز تا روز ۲۸ اسفندماه تعداد افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده و ثابت شده است، به یک هزار و ۷۴ تن رسیده است.

بر اساس آخرین آمار رسمی منتشر شده در دو هفته پیش، دست کم ۳۰ نفر در قم بر اثر ابتلای به بیماری کووید ۱۹ جان باخته اند.

مسوولان استان همچنین از موج دوم شیوع کرونا در قم در فرودین ماه بیمناک هستند./