گردشگری و توریسم

آرامستان‌های آذربایجان‌غربی امروز، ۲۹ اسفند تعطیل است

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه‌ای که از سوی روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی به این منظور صادر شده، آمده است: طبق مصوبه نهمین جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله بیماری کرونا در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس و حفظ سلامتی مردم آرامستان‌های استان در روز پنجشنبه ۲۹ اسفند ماه تعطیل است و شهروندان از مراجعه به این اماکن پرهیز کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: مردم آذربایجان‌غربی به‌منظور حفظ سلامت خود،‌ سنت حسنه زیارت اهل قبور را با قرائت فاتحه از منزل برای تمام درگذشتگان به انجام رسانند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، یک هزار و ۱۳۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز ۳۲۶ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۱۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.