گردشگری و توریسم

فعال کردن واحدهای راکد در اولویت مسوولان آذربایجان‌غربی است

بهنام شهدی روز چهارشنبه در نخستین جلسه هیات خبرگان بانکی آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط اقتصادی ویژه استان و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان افزود: یکی از راهکارهای برون‌رفت از این شرایط و تامین نیازهای کشور، فعال‌کردن واحدهای نیمه تمام، راکد و نیمه تعطیل است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات کنونی جامعه بیکاری است، ادامه داد: بدون شک فعال شدن واحدهای راکد و نیمه تعطیل می‌تواند در ایجاد فرصت‌های اشتغال بسیار موثر باشد.

وی اظهار داشت: از تمامی راهکارهای قانونی برای حمایت از فعال شدن واحدهای راکد و نیمه راکد استفاده می‌کنیم تا با رفع مشکلات این واحدها شاهد فعال شدن چرخه تولید آنها باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از تشکیل هیات نخبگان بانکی در راستای حل مشکلات واحدهای راکد در استان خبر داد و گفت: این هیات طبق قانون تشکیل شده است.

در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به‌شمار می‌رود.