گردشگری و توریسم

همه فریدونکنار برای تجهیز یک بیمارستان

ویروس کرونا این روزها تمامی ظرفیت های زیرساختی و خدماتی کشور را با چالش مواجه کرده که استان مازندران نیز با بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر مبتلای قطعی این ویروس و با گذشت حدود چهار هفته در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارد. 

ویروس کرونا بیش از هر بخش دیگر حوزه درمان و بیمارستانهای مازندران را با مشکلات عدیده و محدودیت ها روبرو کرده است در حالی که در حالت عادی مازندران یکی از استان های برخوردار از تجهیزات سلامت و درمان است.

شیوع این ویروس در شهرهای کوچک مازندران به دلیل محدودیت زیرساخت های درمانی چالش برانگیز بوده و مراکز بیمارستانی این مناطق را با شرایط سخت روبرو کرده است. 

فریدونکنار به عنوان یکی از ۳۱ شهر کم برخوردار کشور از شهرهای کوچک و ساحلی مازندران است  که به دلیل گردشگر پذیر بودن و کریدور تردد شرق به غرب استان با کمترین امکانات رودرروی ویروس کرونا ایستاده است .

بیمارستان امام خمینی (ره ) شهر فریدونکنار به عنوان تنها مرکز درمانی این شهر که در حالت عادی به عنوان یکی از بیمارستان های کم برخوردار استان محسوب می شود، این روزها میزبان بیماران کرونایی دو شهرستان فریدونکنار و بابلسر شده است.

اما گویا مردم شهرستان فریدونکنار تنها مرکز درمانی خود را در مقابله با کرونا تنها نگذاشته و آستین ها را برای تجهیز هرچه بیشتر آن بالا زدند. این روزها تمام مردم شهرستان فریدونکنار به پا خواستند تا بتوانند با همت خود نیازهای تنها بیمارستان شهر خود را برطرف کنند.

از مردم کوچه و بازار گرفته تا کسبه ، شهرداری و تنها بندر خصوصی کشور همه دست به دست هم دادند تا بتوانند باری از روی دوش کادر درمان این شهرستان بردارند و در این روزهای سخت کمک حالشان باشند.

از روزهای نخست مردم فریدونکنار به صورت خودجوش در صف حامیان کادر درمانی قرار گرفتند . پایگاه عملیاتی مردمی و اصناف شهرستان فریدونکنار تاکنون ۵۰ سیلندر کپسول هوا ، ۱۰ عدد چرخ حمل کپسول به بیمارستان امام گسیل داشتند.

مردم فریدونکنار همچنین تا به امروز چهار هزار ماسک فیلتردار،  سه هزار جفت دستکش و ۲۰ عدد گان و کلاه مخصوص برای بیمارستان تهیه و در اختیار بیمارستان قرار دادند.

علی جعفری نماینده این پایگاه مردمی فریدونکنار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش ریالی کمک های مردمی فریدونکنار در بخش اقلام بهداشتی تاکنون به حدود ۸۰۰ میلیون ریال رسیده است .

وی همچنین افزود: تا به امروز بیش از ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی از سوی مردم جمع آوری شده است که طبق برنامه ریزی برای خرید مواد اولیه تولید اقلام بهداشتی و یا تجهیزات پزشکی اختصاص خواهد یافت. 

بانوان فریدونکناری در مقابله با ویروس کرونا مردان این شهر را تنها نگذاشتند و در خانه هایشان کارگاه خانگی تولید ماسک رایگان جهت استفاده کادر پزشکی و بیماران  بیمارستان امام خمینی راه انداختند.

در همین راستا سهام داران بندر فریدونکنار برای تجهیز کادر درمانی تنها بیمارستان این شهر  یک هزار و ۳۰۰ عدد ماسک فیلتر دار ، ۷۵۰ جفت دستکش لاتکس و ۱۵ گالن محلول ضد عفونی اهدا کردند.

ایمان شیوافر مدیر بندر فریدونکنار با بیان اینکه ارزش ریالی این اقلام ۵۰۰ میلیون ریال بوده است گفت: این مبلغ توسط سهام داران بندر فریدونکنار و بخشی از خیرینی که با این افراد در ارتباط بودند تهیه شد. 

وی با بیان اینکه بخشی از این خیرین حتی فریدونکناری نیز نیستند، افزود: حضور خیرین در هرکجای ایران برای مردم فریدونکنار دلگرمی خواهد داشت.

مجموعه شهرداری فریدونکنار نیز در هفته های اخیر چهار هزار عدد اقلام بهداشتی را به بیمارستان امام خمینی این شهر اهدا کرد.

محمد علی آزادی کناری شهردار فریدونکنار به منابع اهدایی های شهرداری اشاره کرد و گفت: هزینه اقلام بهداشتی از محل کاهش اعتبارت برنامه های استقبال از نوروز ۹۹ برای بیمارستان امام تامین شد .

وی افزود: این اقلام شامل سه هزار و ۴۰۰ جفت دستکش لاتکس، ۱۵۰ جفت دستکش جراحی و ۴۶۰ عدد ماسک فیلتر دار می باشد.

از ابتدای شیوع  ویروس  کرونا تاکنون بالغ بر ۱۳۰ نفر از افراد مشکوک به ویروس کووید ۱۹ از شهرستان های بابلسر و فریدونکنار در بیمارستان امام خمینی فریدونکنار ( ره )  بستری شدند که  از این تعداد حدود ۶۰ نفر  پس از پشت سر گذاشتن مراحل مراقبت های پزشکی و بهبود نسبی مرخص شده اند.