گردشگری و توریسم

تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی جرم است

دکتر ابراهیم حسنی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه انجام آزمایش کرونا رایگان است، اظهار داشت: آزمایش کرونا فقط برای بیماران مشکوک به کرونای بستری در بیمارستان‌ها انجام می‌شود و عموم مردم نمی‌توانند بدون داشتن علائم تست دهند.

وی با اعلام اینکه آزمایشگاه تشخیص کرونا از ۱۴ اسفند در ارومیه افتتاح شده، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی نمونه‌های دریافتی از افراد مشکوک به کرونا در این آزمایشگاه بررسی و تشخیص داده می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ضمن توصیه به شهروندان برای رعایت بهداشت فردی و مبارزه با شیوع این بیماری، بیان کرد: بهترین کار در خانه ماندن و جلوگیری از تردد غیرضروری است تا این بحران نیز رفع شود.

به گزارش ایرنا شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس جدید مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.