گردشگری و توریسم

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان به۲۱۶ نفر رسید

در حالی که کارشناسان و فعالان حوزه بهداشت و درمان استان زنجان از شیوع گسترده این بیماری ابراز نگرانی می کنند، رعایت بهداشت فردی و انجام مسؤولیت اجتماعی در هر فرد در شرایط کنونی مبنی بر قطع زنجیره انتقال و ماندن در خانه را بهترین و تنها راهکار مقابله با این بیماری عنوان می کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با تاکید بر اینکه روند ابتلا به این بیماری تصاعدی است و هر فرد مبتلا به این بیماری می تواند انتقال دهنده ویروس به چهار نفر باشد.

 علیرضا شغلی افزود: رفتار این ویروس ناشناخته و پیچیده بوده و قدرت بالایی در انتقال از فردی به فرد دیگر را دارد که در این وضعیت پیشگیری بهترین راه مقابله با آن است. 

هم اکنون آزمایشگاه کرونا در استان زنجان راه اندازی شده است که ظرفیت آزمایش روزانه ۳۰ نمونه را دارد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۵۳ بیمار جدید در کشور شناسایی شده است که در مجموع از شیوع ویروس کرونا در کشور تا کنون ۸۵۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ هم جان خود را از دست داده‌اند که ۱۲۵ مورد از آن‌ها مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده است و در مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر رسیده است.

بر اساس اطلاعات فعلی راه‌های انتقال ویروس کرونا همانند سایر ویروس‌ها و آنفلوانزا است؛ یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره‌های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) منتقل می‌شود بنابراین شست‌وشوی مکرر دست‌ها بسیار توصیه می‌شود.