گردشگری و توریسم

اولین بیمار مبتلا به کرونا در اشنویه ترخیص شد

ابوبکر افشنگ روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرد بهبود یافته که یک زن است پس از گذراندن دوره درمان خوشبختانه بهبود یافت و از بیمارستان طالقانی ارومیه مرخص شد.

وی افزود: بدین ترتیب هم‌اکنون در این شهرستان ۲ بیمار قطعی مبتلا به کرونا وجود دارد که یک مورد در بیمارستان نبی اکرم(ص) اشنویه و یک مورد در بیمارستان طالقانی ارومیه بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه ضمن دعوت از شهروندان برای حضور مستمر در منزل گفت: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از  انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۸۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در آذربایجان‌غربی نیز آزمایش ۲۲۴ نفر مثبت اعلام شده که از این تعداد، متاسفانه ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.