گردشگری و توریسم

اقدام حرمت شکنانه چند نفر به بهانه بسته‌شدن درهای حرم حضرت معصومه (س)

 با اعلام رسمی بسته شدن درهای حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران که در قالب یک بیانیه مشترک از سوی بهرام سرمست استاندار قم و تولیت های حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران به منظور همراهی با روند مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام شد،  عده ای از افراد با جمع شدن مقابل درهای حرم مطهر، به این اقدام اعتراض کردند.

گزارش  خبرنگار ایرنا  حاکی است به محض اعلام بسته شدن درهای حرم مطهر حضرت معصومه (س) عده ای از افراد که به نظر می رسد، بصورت هماهنگ و از پیش برنامه ریزی شده در محل جمع شده اند، دست به اعتراض زدند و اقدام به دادن برخی شعارهای مذهبی کردند. 

خواندن نمازجماعت، روضه و سینه زنی از جمله اقدامات این افراد است که هم اکنون در مقابل درب ساعت  حرم مطهر حضرت معصومه در خیابان ارم در حال انجام است.  

برخی افراد که هنوز مشخص نیست چه وابستگی  های احتمالی  جریانی و فرقه ای دارند در  اقدامی مشکوک، اقدام به شکستن یکی از قاب های سمت راست پایین در ورودی حرم در خیابان ارم موسوم به درب ساعت کردند، امری که بازتاب گسترده ای در میان مردم قم داشته و موجی از انتقاد را نسبت به این عمل برانگیخته است. 

در حالی که کلیه درهای حرم هم اکنون بسته است تعدادی افراد در پشت درب ساعت و درب مسجد اعظم حضور دارند. 

مسوولان سیاسی، امنیتی یا تولیت حرم حضرت معصومه هنوز نسبت به این اقدامات واکنشی نشان نداده اند. 

در روزهای اخیر که مطالبه فعالان و رسانه های قمی  برای بسته شدن امکان مذهبی و مراکز عمومی در قم افزایش یافته بود و زمزمه هایی در مورد بستن درهای حرم مطرح شده بود، برخی  شبکه های مجازی فراخوانی را منتشر کرده بود که از افراد برای تجمع و جلوگیری از این اقدام دعوت به تجمع شده بود.

ساعتی پیش استانداری، تولیت حرم حضرت معصومه (س) و تولیت مسجد جمکران در یک بیانیه مشترک از تعطیلی این دو مکان مقدس تا اطلاع ثانوی باهدف مشارکت در روند مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داده بودند.

تکمیل می شود… 

/