گردشگری و توریسم

مردم نیشابور بیش از ۱۷میلیارد ریال صدقه دادند

هادی محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال به هزار و ۸۰۸ دانش آموز و ۲۶۹ دانشجوی مددجو دو میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال و به ۱۰۳ نو عروس سه میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: طی این مدت افزون بر ۴۲۰ میلیارد ریال کمک معیشت نقدی به حساب مددجویان کمیته امداد نیشابور واریز و ۲۰ میلیارد ریال به صورت نقد و کالا توسط خیرین نیشابوری به هزار و ۳۳۰ نفر از ایتام و خانواده های طرح محسنین اهدا شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور با اشاره به اینکه ۱۱۰ خانوار به علت زندانی بودن سرپرست خانوار تحت پوشش این کمیته هستند گفت: امسال به ۶۹۳ مددجو خدمات مشاوره ای در قالب ازدواج، فرزند پروری، فرزند همسری، تحصیلی و مهارت های زندگی ارائه شده و ۲۳۸ نفر به مراکز مشاوره و روانپزشکی و بهره مندی از مشاوره فردی توسط پزشک متخصص ارجاع شدند.
محمدیان افزود: امسال یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال کمک هزینه اجاره مسکن و ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در زمینه تعمیرات، خرید و مقاوم سازی مسکن شهری و روستایی به مددجویان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: طی این مدت به ۸۶ خانواده مددجوی نیشابوری وام مسکن به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال برای هر نفر پرداخت شد که از این میزان ۴۰۰ میلیون ریال از منابع بانکی و ۲۰۰ میلیون ریال از منابع امداد بوده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور گفت: امسال ۳۸ خانواده مددجو صاحب خانه شده اند و تعداد دو هزار و ۳۰۰ خانواده مددجو فاقد مسکن بوده اند که از این تعداد ۶۱۳ خانواده روستایی هستند.
محمدیان افزود: طی این مدت ۱۵ میلیارد ریال جهت پرداخت هزینه های خرید تجهیزات پزشکی بیماران زمین گیر، سبد غذایی کودکان زیر ۶ سال، تغذیه مادران باردار و شیرده، هزینه های دارویی، سبد غذایی بیماران مسلول خاص، دندانپزشکی و همچنین حق بیمه تامین اجتماعی۵۵۶ زن سرپرست خانوارمددجوی زیر ۵۰ سال پرداخت شده است.

۳۵۰فقره وام کارگشایی به مددجویان نیشابور پرداخت شد
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور گفت: از ابتدای امسال افزون بر ۱۴ میلیارد ریال وام کارگشایی در قالب ۳۴۹ فقره وام به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد نیشابور پرداخت شده است.
محمدیان افزود: از موثرترین خدمات کمیته امداد در زمینه خودکفایی و توانمندسازی مددجویان پرداخت تسهیلات اشتغال در زمینه های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی، طرح های تولیدی و صنعتی و خدماتی بوده است که طی این مدت ۲۵۵ فقره وام اشتغالزایی با اعتبار ۱۰۷ میلیارد ریال از منابع تبصره ای، اشتغال روستاییان، هم افزایی و صندوق امداد به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: امسال ۷۰۵ مددجو با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۴۰ ملیون ریال با کسب مهارت های لازم موفق به ورود به بازار کسب و کار شده و ۸۷ نفر به واحد های صنفی و صنعتی معرفی و مشغول به کار شده اند که ۸۵ میلیون تومان از حق بیمه این افراد توسط کمیته امداد پرداخت شده است.
تعداد ۱۲ هزار و ۲۳۹ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیشابور هستند که از این تعداد هزار و ۶۷۱ خانوار غیر معیشت بگیر هستند. تعداد ایتام و خانواده های تحت حمایت طرح محسنین کمیته امداد نیشابور هم به ترتیب ۹۴۸ و ۱۶۶ خانوار است.
مرکز شهرستان ۴۵۰هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.