گردشگری و توریسم

دلجویی مسئولان آستارا از معلمی که سوژه بداخلاقی فضای مجازی شد

فرماندار آستارا روز یکشنبه گفت : روز گذشته طی تماس تلفنی با بانوی معلمه و همسر هنرمند وی، از بابت ده ها سال سابقه علمی و تدریس در مدارس آستارا قدردانی کردم.

وی افزود: تفاوت لهجه به تناسب شهرها و استان ها امری عادی است و بداخلاقی و شیطنت برخی کاربران فضای مجازی، پشتوانه فکری و عقلی ندارد و عاملان اینگونه رفتارها در چشم مردم، منفور هستند.

وی ادامه داد: سوژه قراردادن لهجه یک معلم در فضای مجازی چیزی از ارج و منزلت معلم کم نمی کند، بلکه جایگاه آن کاربر شبکه اجتماعی را نزد مردم به پایین ترین درجه تنزل می دهد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز گفت: خانم شهیمه صفایی علاوه بر ۳۰ سال سابقه تدریس، ۱۷ سال نیز بعد از بازنشستگی به تدریس پرداخته و از معلمان خوشنام و توانمند است.

سجاد موسوی افزود: تلفظ کلمه آنلاین توسط این بانوی معلمه در فضای مجازی در حین تدریس به دانش آموزان، از نظر لهجه، سوژه بداخلاقی برخی کاربران قرار گرفته و شایعه برکناری او مطرح شده بود، اما مسئولان در سطوح مختلف و حتی برخی وزرا نسبت به این رفتار توهین آمیز واکنش نشان داده و کاربر بداخلاق را مذمت کرده اند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش نیز در صفحه توئیترش نوشت؛ وقتی می گوئیم آموزش هیچگاه تعطیل نمی شود، به اعتبار معلمان فداکار و مسئولیت پذیری می گوئیم که این روزها با کمترین امکانات، چراغ آموزش را از خانه هایشان روشن نگه داشته اند. شایعات درباره برخورد با معلم مهربان آستارایی صحت ندارد.

آستارا در دهه های ۶۰ و ۷۰ معلمان شهرهای دور و نزدیک را تامین می کرد و اکنون حدود ۱۸ هزار دانش آموز دارد و از سابقه فرهنگی و تاریخی غنی برخوردار است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.