گردشگری و توریسم

مازندران مشکلی برای تامین مایحتاج عمومی ندارد

 حسینعلی قوانلو روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان مازندران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود : مایحتاج عمومی مورد نیاز مردم این خطه شمال کشور به میزان کافی در انبارهای شرکت های توزیع دپو شده و در بازار نیز به میزان کافی این مایحتاج وجود دارد.
وی اضافه کرد : همچنین در شرایط فعلی حدود ۴ هزار تن شکر ، یک هزار و ۴۰۰ تن برنج وارداتی، ۴۰۰ تن گوشت منجمد به عنوان بخشی از ارزاق عمومی مردم با قیمت دولتی در انبار وجود دارد و برای برخی از این ارزاق از جمله شکر مشتری در بازار نداریم.
وی خاطرنشان کرد : از چهار هزار تن شکر موجود در انبارهای استان صرفا یک هزار تن توزیع شده و مابقی به دلیل نبود مشتری همچنان در انبارهای ما به صورت دپو وجود دارد و در صورت اعلام نیاز روانه بازار خواهد شد.
قوانلو افزود : همچنین گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۴۰۰ هزار ریال نیز به میزان کافی در سطح فروشگاهها توزیع شد و همچنان نیز در صورت وجود مشتری ما آماده عرضه گوشت به بازار هستیم.
وی در مورد میوه شب عید نیز گفت : میوه شب عید حدود یک هزار تن ( سیب و پرتقال) در انبار آماده توزیع در شهرستان هاست و پیش بینی می شود که از ۲۶ اسفندماه  از سوی مراکز توزیعی که در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا برای جلوگیری از اجتماع، بیشتر نیز شده،با نرخ مصوب توزیع می شود.
تامین ماسک و دستکش مراکز درمانی و بیماران نیازمند
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران در مورد کمبود تجهیزات محافظتی ( ماسک و دستکش ) گفت : میزان تولید ماسک در استان با قرارگیری یک واحد جدید صنعتی به مدار ؛ آمار تولیدات استانی به ۱۳۰ هزار ماسک در روز رسید که تمام این تجهیزات در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شد.
قوانلو افزود : ۲۰ هزار از این ماسک ها براساس توافق در اختیار بنیاد شهید و ایثارگران برای جانبازان نیازمند به ماسک قرار می گیرد و بخشی نیز برای نیاز مردمی در اختیار داروخانه‌ها قرار داده خواهد شد.
وی اضافه کرد : دستکش با وجود این که واحد تولیدی در استان وجود ندارد، به میزان کافی تامین شد و پس از تامین مراکز درمانی و بیمارستانی، به داروخانه ها نیز داده می شود تا مردم بتوانند در صورت نیاز خریداری کنند.
وی ابراز امیدواری کرد تا با افزایش تولید در روزهای آینده مشکل تجهیزات محافظتی ماسک و دستکش بر طرف شود.
عدم توقف واحدهای صنعتی در تعطیلات نوروزی 
مدیرکل صمت مازندران می گوید: تمام واحدهای تولیدی و صنعتی که تامین مایحتاج عمومی مردم و مواد ضدعفونی را بر عهده دارند، باید به صورت تمام وقت به فعالیشان ادامه دهند.
قوانلو اظهارداشت : این واحدهای صنعتی در تعطیلات نوروزی نیز باید به فعالیت خود ادامه دهند؛ تا بتوانیم بحران ویروس کرونا را در استان پشت سر بگذاریم.
افزایش نظارت بر بازار 
وی اضافه کرد : در شرایط فعلی ما با همکاری اصناف نظارت بر قیمت ها را در بازار نسبت به روزهای گذشته با شدت بیشتری دنبال می کنیم و انتظار می رود تا فرمانداران نیز  در این برنامه به نیروهای ما کمک کنند.
قوانلو اظهارداشت : نیروهای ما برای نظارت بر قیمت ها و بازار کم تعداد هستند و راهکاری پیش بینی شد تا بتوانیم از نیروهای سایر دستگاهها و اصناف نیز در اجرای این برنامه استفاده کنیم.
وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلفات صنفی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.
در مازندران ۱۳۵ هزار واحد صنفی فعالیت دارند.