گردشگری و توریسم

ظریف: روحانی درباره تاثیر تحریم‌ها بر مقابله ایران با کرونا به همتایان خود نامه نوشت

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه شنبه‌شب در پیامی توئیتری نوشت: حسن روحانی [رییس جمهوری اسلامی ایران] در نامه‌ای به همتایان خود به آن‌ها گفت که چگونه تحریم‌های آمریکا در مقابله با همه‌گیری کووید19 در ایران اخلال شدید ایجاد می‌کند و از آن‌ها خواست که این تحریم‌ها را نادیده بگیرند: غیراخلاقی است که به یک قلدر اجازه دهیم بی‌گناهان را به قتل برساند.

ظریف افزود: ویروس‌ها نه سیاست می‌شناسند نه جغرافیا. ما هم باید اینگونه باشیم.

وزیر امور خارجه پیشتر نیز گفته بود که در نامه‌ای به « آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر توجه نکردن جامعه جهانی به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران و رفع تحریم‌ها تأکید کرده است.

وی همچنین در پیامی دیگر در حساب توئیتر خود خبر از درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول برای کمک به مبارزه با کرونا از طریق بکارگیری «ابزار سریع مالی» خبر داده بود.

وزارت خرانه‌داری (دارایی) آمریکا چهارشنبه هفته گذشته در حالی ادعا کرد که تحریم‌های این کشور، مانع رسیدن منابع مالی به ایران برای مبارزه و مقابله با ویروس کرونا نمی‌شود که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تأکید کرد: آمریکایی‌ها عملاً راه را بسته‌اند و تاکنون اجازه نداده‌اند منابع مالی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس شود.

نماینده ویژه وزارت خارجه چین در امور حقوق بشر نیز در چهل و سومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو از تمام طرف‌های درگیر خواست تا به منظور جلوگیری از نقض بیشتر حقوق بشر برای مردم ایران، فوراً تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور را لغو کنند.