گردشگری و توریسم

گروه‌های جهادی اساتید دانشگاه‌های تهران آماده همکاری با مدافعان سلامت

 جلیل دارا روز شنبه اظهار داشت: اساتید بسیجی دانشگاه های تهران در قالب این گروه ها هم آمادگی کمک رسانی علمی و فنی در این زمینه دارند هم اعلام آمادگی کردند با حضور میدانی در محل های درمانی برای مقابله با ویروس کرونا به مدافعین سلامت کمک رسانی کنند.
مسوول بسیج اساتید دانشگاه های تهران گفت: تعدادی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های تهران با محوریت گروه های علمی جهادی مذکور در قالب اندیشکده ها و شرکت های دانش بنیان آماده تولید مواد و ژل های ضد عفونی کننده هستند که در صورت حمایت و تامین مواد اولیه اقدام به تولید و توزیع خواهند کرد. بخش دیگری از اساتید در کمک به اطلاع رسانی صحیح علمی به مردم و جامعه در قالب گروه های علمی در شبکه های اجتماعی فعال هستند.
وی ادامه داد: طی اعلام همکاری ای که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از طرفی با مجموعه هایی چون سپاه تهران داریم گروه های علمی – جهادی مذکور با دغدغه های ملی و اعتقادی و با داشتن روحیه بالای جهادی آماده هر نوع خدمت رسانی با تخصص های خاص هستند.
مجموعه مرکز نشر ارزش های ماندگار مدافعین سلامت با محوریت بسیج اساتید کشور فعال شده است که در حال دریافت ایده های اساتید و بکارگیری آن در جهت معضل پیش آمده است. اساتید بسیجی دانشگاه های تهران همچون گذشته که در جهت خدمت رسانی به محرومین فعال بودند در حال حاضر و شرایط پیش آماده داوطلبانه در خدمت سلامت کشور خواهند بود.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۶۱۱ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۳۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به بیش از یکصد کشور گسترش یافته و تاکنون جان هزاران نفر را گرفته است.
 پزشکان توصیه می کنند با خود مراقبتی، قرنطینه خانگی، پرهیز از سفر و رعایت بهداشت فردی می توان مانع از ابتلا و سرایت به ویروس کرونا شد.