گردشگری و توریسم

استاندار: مراسم تحویل سال نو و نیمه شعبان در قم برگزار نمی‌شود

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز شنبه در گفت‌وگویی، درخصوص احتمال موج جدید این بیماری در قم هشدار داد و با اشاره به کند شدن شیب صعودی این بیماری در روزهای اخیر تصریح کرد: نباید این امر موجب غفلت مسئولان باشد. 

وی همه مردم را به شرکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از طریق ثبت‌نام سامانه سلامت دعوت کرد و گفت: از این طریق می‌توانیم افراد مبتلا یا مشکوک را شناسایی و از مبدا نسبت به درمان آن‌ها اقدام کنیم.

قدردانی استاندار قم از همراهی مراجع تقلید

وی از همراهی مراجع عظام تقلید، رسانه‌ها، کادر پزشکی و درمانی استان، اعضای ستاد بحران و ستادهای مردمی و خیرین در همراهی و مشارکت در مبارزه با بیماری کرونا قدردانی  و از رکن اصلی این مبارزه یعنی مردم درخواست کرد در اجتماعات حضور پیدا نکنند و مسائل بهداشتی و اجرای قرنطینه خانگی را نیز رعایت نمایند. 

استاندار قم همچنین بر استفاده از دورکاری کارکنان با اولویت بانوان تاکید کرد و از مدیران خواست به‌منظور سلامت کارکنان سبک‌سازی ادارات را موردتوجه قرار دهند.

وی خودداری از برپایی مجالس ترحیم جان‌باختگان، خودداری از برپایی مراسم پنجشنبه آخر سال، جلوگیری از برپایی هرگونه غرفه فروش ایام نوروز و امثال آن را موردتوجه قرار داد و گفت: باید شهرداری و نیروی انتظامی در این زمینه به وظایف خود برای جلوگیری از تجمعات عمل کنند.

وی با قدردانی از خدمات کادر بهداشت و درمان، خیرین، ارتش، سپاه، شهرداری و سایر دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، همه دستگاه‌ها فراتر از مسئولیت‌های قانونی اقدام‌هایی را برای مهار این بیماری به عمل آورند.

وی اطلاع‌رسانی عمومی از طریق بلندگوهای سیار برای رعایت بهداشت و درمان و جلوگیری از هرگونه تجمع در مناطق گوناگون مانند بازار را موردتوجه قرار داد و گفت: مردم قم هنوز این بیماری را جدی نگرفته‌اند و باید از راه‌های مختلف به آن‌ها اعلام‌خطر شود.

استاندار قم تصریح کرد: تاکنون به دنبال استفاده از قوه قهریه نبوده‌ایم و تنها از مردم خواهش کرده‌ایم که مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا ورودی بیمارستان‌ها کاهش یابد.

سرمست خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی همه مردم باید با جدی گرفتن «قرنطینه خانگی» به دنبال قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا باشند.

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.