گردشگری و توریسم

گروه‌های اطلاع رسانی و اعلام هشدار در بیرجند فعال شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز شنبه گفت: طرح اعلام «در خانه بمانیم» از شب گذشته در شهر بیرجند توسط نیروهای هلال احمر با خودروهای مجهز به سیستم صوتی اجرا شد.

محمدرحیم شهریاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف آگاه‌سازی همراه با ترغیب مردم برای در خانه ماندن با توجه به فرارسیدن ایام نوروز است و به صورت محله به محله اجرا می‌شود تا با افزایش همدلی و همکاری مردم به قطع زنجیره انتقال ویروس کمک کنیم.

وی گفت: خودروهای آمبولانس مجهز به بلندگو در کوچه‌های شهر بیرجند علاوه بر تاکید بر «در خانه بمانیم» توصیه‌های بهداشتی و راهکارهای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کنار سایر دستگاه‌ها اقدامات کنترل، پایش و پیشگیری را در استان آغاز کرد و در حال حاضر ورودی‌های استان با حضور نیروهای هلال احمر علیه ویروس کرونا پایش می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت در فضای مجازی را در این مدت تقویت کردیم افزود: محتواهای کاملا تخصصی در ارتباط با کنترل، پایش و پیشگیری از این ویروس در فضای مجازی و کانال‌های مربوط به جمعیت هلال احمر اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی بنرهای سلامت تهیه و به زودی در سطح استان توزیع می‌شود.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (جمعه) ۷۸ نفر بود و سخنگوی وزارت بهداشت امروز (شنبه) موارد جدید شناسایی شده کووید ۱۹ در این استان را ۴ نفر اعلام کرد.