گردشگری و توریسم

اهدای ۳۶۵ واحد خون توسط امدادگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان

حسن مصفا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اصول جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است که در این راستا اعضای این جمعیت برای تامین نیاز خونی بیماران سیستان و بلوچستان اقدام به اهدای خون کردند.

وی افزود: با توجه به نیاز بیماران و کمبود شدید خون در سیستان و بلوچستان این طرح همچنان در تمامی شهرستان‌های استان در حال اجراست.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: اعضای جمعیت هلال احمر در مناستهای مختلف در طول سال اقدام به اهدا خون می‌کنند.

به گفته مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی از جمله ویروس کرونا و سرماخوردگی و انجام قرنطینه خانگی از سوی شهروندان اهدای خون در این استان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

دکتر سهیلا خسروی اظهار داشت: با توجه به درگیری تمام استان‌های کشور با ویروس کرونا و امکان اینکه سایر استان‌های معین نتوانند خون ارسال کنند، سیستان و بلوچستان با چالش جدی برای تامین خون مواجه خواهد شد.

وی گفت: قابل ذکر است پایگاه‌های انتقال خون در سیستان و بلوچستان از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و هم استانی‌های عزیز نباید نگران آلوده شدن به ویروس کرونا در این مراکز باشند.