گردشگری و توریسم

تمام امکانات سپاه هرمزگان برای مقابله با کرونا بسیج می شود

سردار اباذر سالاری شامگاه جمعه در این خصوص افزود: سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان از زمان بروز بیماری کرونا با فعال کردن تیم‌های مختلف کارشناسی و عملیاتی و در کنار سایر نهادها و مسوولان استان اقدام های بسیار خوبی در راستای افزایش تولید اقلام بهداشتی و پزشکی داشته و حل مشکلات واحدهای تولیدی اقلام بهداشتی را در دستورکار قرار داده است.
وی بیان داشت: کادر کارکنان سپاه و ظرفیت مردمی بسیج برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل دارند و در صورت نیاز، سایر ظرفیت‌های پزشکی و اماکن سپاه هرمزگان نیز در راستای مقابله با بیماری کرونا و رفع آلودگی در اختیار این دانشگاه قرار خواهدگرفت.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهارداشت: پایگاه ‌های بسیج و کارکنان رسمی سپاه در نواحی مقاومت بسیج همچنین این آمادگی را دارند تا نسبت به ضدعفونی کردن مناطق مختلف استان به طور مستمر در طول شبانه‌روز بنا به تشخیص دانشگاه علوم پزشکی اقدام کنند.
ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق آمارها تا روز ۲۳ اسفندماه ، ۸۳ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند اند.
 با ثبت ۴ مورد جدید کرونا مثبت در استان هرمزگان شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۸۳ نفر رسید.
 دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد ۱۳۰ بیمار مشکوک به کرونا در سطح استان در بیمارستان ها بستری هستند، که در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش چهار نفر دیگر به ویروس کرونا مثبت اعلام شد که هم اکنون آمار مبتلایان به ۸۳ نفر افزایش یافته است.
 از این تعداد ۶۳ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده اند و تعدادی از آنها که شهرستانی بودند به شهرهای خود برگشتند.
در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر دیگر به آمار فوتی ها در استان هرمزگان اضافه شده است، که اکنون از ابتدای شیوع این بیماری هشت نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده اند.