گردشگری و توریسم

مراکز عرضه گوشت مرغ در سمنان مجاز به قطعه ‌بندی نیستند

حمیدرضا حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مراکز عرضه تنها مجاز به قطعه‌بندی گوشت مرغ در حضور مشتری با الزام داشتن ماسک و دستکش هستند.
وی ادامه داد: ضدعفونی مراکز عرضه گوشت مرغ، مواد پروتئینی و قصابی‌ها به صورت روزانه انجام می شود و داشتن ماسک و دستکش از الزام‌های فعالیت کارکنان این واحدهای صنفی در شرایط کنونی است.
وی بیان کرد: شهروندان تا جای ممکن به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فرآورده‌های دامی و لبنی را به صورت بسته‌بندی تهیه و استفاده کنند.
حسینی تصریح کرد: ویروس کرونا، عامل بیماری مشترک بین انسان و دام نیست، اما ممکن است فردی که به صورت فیزیکی با دام یا فرآورده‌های دامی در تماس است ناقل ویروس کرونا باشد به همین دلیل رعایت نکات بهداشتی ضروری است.
وی بیان کرد: نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در مراکز تولید و عرضه دام و طیور و محصولات دامی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سمنان افزایش یافته است.
وی یادآور شد: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان سمنان در قالب ۱۸ تیم بر فعالیت مراکز تولید و عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی و لبنی نظارت می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه حرارت هر عامل بیماری‌زا را غیر فعال می‌کند، گفت: شهروندان از مصرف خام یا نیم پخت گوشت، فرآورده های دامی و لبنی پرهیز کنند و حتما در دمای ۷۰ درجه سانتیگراد حرارت دهند.
عموم مردم می‌توانند مشاهده هرگونه تخلف در زمینه عدم رعایت نکات بهداشتی در مراکز عرضه گوشت و فرآورده‌های دامی و لبنی را با تماس با ۱۵۱۲ برای رسیدگی به اداره کل دامپزشکی استان سمنان گزارش کنند.