گردشگری و توریسم

نشست ویژه بررسی شیوع کرونا با حضور مقامات ارشد خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش روز جمعه آستان قدس رضوی تولیت این آستان در این نشست گفت: رهبر معظم انقلاب با رهنمودهایی که در راستای مقابله و جلوگیری از شیوع کرونا داشتند و با لغو  سفر نوروزی خود به مشهد مقدس نشان دادند که توجه ایشان به حفظ سلامت مردم و ضرورت پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس است و همین رهنمودها راهبرد آستان قدس رضوی است.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی افزود: رقم پایین ابتلای مردم خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها حاصل تلاش بی وقفه مسوولان استانی، پزشکان، پرستاران و کادر درمانی دلسوز در بیمارستانهاست.  
وی با توجه به نزدیک بودن ایام سال جدید، شرایط امسال را استثنایی دانست و ادامه داد: براساس نظر وزارت بهداشت مبنی بر شیوع این ویروس در هفته های آینده و تاکید بر پرهیز از سفر به مشهد مقدس برای پیشگیری و مقابله با آن، همه تلاش ما بر آن است تا دلدادگی و توسل مردم به حضرت رضا(ع) را از طریق رسانه ملی و فضای مجازی بیش از گذشته فراهم کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی ضمن قدردانی از موضع گیری مناسب علمای مشهد مقدس، نماینده ولی فقیه و استاندار خراسان رضوی گفت: علاوه بر اقدامات اجرایی، باید برنامه های فرهنگی و پاسخگویی به شبهات دینی توسط نهادهای تبلیغی و فرهنگی افزایش یابد و قرارگاه بهداشتی حرم مطهر موظف شده است تا با تشکیل جلسات کارشناسی بیش از پیش اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی را در حرم مطهر برای حفظ سلامت زائران و کارکنان فراهم کند.
مروی با اشاره به مشکلات معیشتی ایجاد شده در شرایط فعلی برای اقشار ضعیف جامعه  افزود: خود را موظف می دانیم با توان و ظرفیت در اختیار خود در بخش های مختلف بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اقتصادی در خدمت به مردم انجام وظیفه کنیم و در همین راستا از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده گرفته تا توزیع بسته های کمک معیشتی در مناطق محروم به ویژه حاشیه شهر مشهد در دستور کار آستان قدس رضوی قرار گرفته است.  
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن توصیه به اهتمام به امور معیشتی مجاوران که به سبب شرایط فعلی در وضعیت خوبی به سر نمی برند اقدامات آستان قدس رضوی در توزیع بسته های کمک معیشتی و بهداشتی را برای مردم به ویژه حاشیه شهر مشهد مؤثر و ارزشمند دانست.
آیت الله احمد علم الهدی با تاکید بر لزوم رعایت مسایل بهداشتی و توجه و توسل به حضرت رضا(ع) از راه دور افزود: همه ما باید مردم را به حضور در منازل در جهت کاهش ابتلای به بیماری ترغیب کنیم.
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست ضمن تشکر از اقدامات آستان قدس رضوی و بیانات نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شرایط فعلی استان با توجه به اقدامات پیشگیرانه در وضعیت خوبی قرار دارد اما با وجود سیر صعودی شیوع این بیماری در دو هفته آینده، خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد به هیچ وجه آماده پذیرش مسافر نیست و همه مسوولان استان باید برای مقابله با این بیماری بسیج شوند.
علیرضا رزم حسینی افزود: ستاد پشتیبانی مردمی مبارزه با کرونا همانند دوران دفاع مقدس راه اندازی شده است و خود را پشتیبان بخش سلامت می دانیم.
در پایان این نشست نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و استاندار خراسان رضوی با تاکید بر نظر علما و مراجع مبنی بر رعایت مسائل بهداشتی و سفارش لازم در خصوص زیارت حضرت رضا (ع) از راه دور و همچنین اطلاعیه آستان قدس رضوی در خصوص عدم برگزاری مراسم سال تحویل، از همه مردم عزیز و ولایتمدار کشور خواستند در راستای توصیه وزارت بهداشت از سفر به مشهد مقدس و زیارت حضوری بارگاه منور رضوی خودداری کنند.
در ابتدای این نشست دکتر بحرینی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر شبستری، رییس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی، دکتر سرگلزایی رییس قرارگاه بهداشتی حرم مطهر امام رضا(ع) و مصطفی فیضی سرپرست معاونت اماکن متبرکه آستان قدس گزارشهایی از آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی استان و اقدامات پیشگیرانه در حرم مطهر امام رضا (ع) ارایه کردند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با اضافه شدن ۱۱۰ مبتلای جدید به ۳۹۵ نفر افزایش یافته است.