گردشگری و توریسم

کرونا کارخانه سیمان بوکان را نیز تعطیل کرد

لقمان خسروپور روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با تصمیم ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در بوکان و هماهنگی‌های لازم با مدیریت کارخانه سیمان «کاوان» این شهرستان در جهت حفظ سلامتی کارگران و ماشین‌داران کارخانه از فردا، جمعه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه حجم وسیع مبادلات، تجمع، حمل‌ونقل، کارخانه سیمان کاوان بوکان بسیار بالا است، اضافه کرد: برای در امان ماندن کارکنان و پرسنل این کارخانه، مسوولان شهرستان تصیمیم گرفتند که این کارخانه را تعطیل کنند.

وی ادامه داد: برابر تصمیمات اتخاذ شده در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و پیرو اطلاع‌رسانی‌های قبلی، بازار عرضه طیور بومی در  روزهای جمعه و میدان دواب و عرضه دام زنده  در روزهای شنبه نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: از شهروندان درخواست می‌شود در راستای حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه جدا از رفتن به این میادین از تجمع در هر مکانی جهت خرید و فروش دام و طیور نیز خودداری کنند.

وی بیان کرد: با متخلفان توسط اکیپ‌های سلامت که به طور مشترک توسط ستاد پیشگیری از کرونا راه‌اندازی شده است برخورد قانونی می‌شود.

کارخانه سیمان کاوان بوکان در سال ۱۳۸۱ با نام سیمان سردار تاسیس شد؛ این کارخانه سالانه ۲ میلیون تن سیمان تولید می‌کند که بخش اعظم آن را به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۲ هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.