گردشگری و توریسم

دادستان ری: ۴۰۰ بشکه الکل احتکار شده در جنوب پایتخت کشف شد

غلامرضا نوفرستی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سه روز گذشته نیز ۴۰۰ بشکه الکل که مورد مصرفی ضد عفونی کننده داشته در یکی از انبارهای شهرستان ری کشف شد.
وی افزود: هزار و ۲۰۰ گالن ۳۰ لیتری آب اکسیژنه که برای ضد عفونی کردن سطوح استفاده می شود نیز در یکی از انبارهای شور آباد کهریزک کشف شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری به دیگر کشفیات در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۵۰ بشکه ۲۲۰ لیتری الکل ۸۰ درصدی طبی با مصرف ضد عفونی کننده از دیگر کشفیات در روزهای اخیر به شمار می رود.
وی با بیان اینکه انبارهای مکشوفه توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) اطلاعات سپاه جنوب پایتخت در منطقه شور آباد کهریزک بودند، عنوان کرد: حدود ۱۵۰ بشکه ۲۲۰ لیتری الکل ۹۹ درصدی که برای دهان شویه و همچنین ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار می گیرد، کشف شد.
نوفرستی تاکید کرد: بازرسی از انبارهای جنوب پایتخت تداوم داشته و با محتکرکنندگاتی که موجب اخلال در نظام سلامت می شوند بدون اغماض برخورد قانونی و قضایی می شود.
این مسئول خاطر نشان کرد: در دو انباری که کشفیات مواد ضد عفونی کننده انجام شد سه نفر بازداشت شده و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.
با سازندگان کلیپ ها و مستندهای نگران کننده برخورد می شود
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: با افرادی که در زمینه ساخت کلیپ ها و مستندهای که موجب نگرانی جامعه و تشویش اذهان عمومی در راستای ابتلا به ویروس کرونا می شود برخورد بدون اغماض قانونی و قضایی انجام می گیرد.
وی گفت: مردم نباید به کلیپ ها و مستندها و همچنین فایل های صوتی منتشر شده در فضای مجازی توجه کنند بلکه هر آنچه از رسانه ملی و اشخاص مورد تایید، شناخته شده و مورد اطمینان مطرح می شود را بپذیرند و باور کنند.
نوفرستی اضافه کرد: برای یک فرد در شهرری به دلیل انتشار و ساخت کلیپی در خصوص شیوع ویروس کرونا پرونده قضایی در شعبه ۷ بازپرسی دادسرای شهرستان ری تشکیل شد.