گردشگری و توریسم

پیشگیری از کرونا با کتاب

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از شهرستان الیگودرز خلاقیت کتابدار کتابخانه فرزانگان الیگودرز موجب شده تا علاوه بر پرکردن اوقات فراغت مردم روستا، اهالی را در خانه سرگرم کند و از بیرون آمدن آنها در سطح روستا بکاهد.
بر اساس این گزارش تعداد زیادی از اهالی روستاها به خصوص زنان روستایی به دلیل عدم آگاهی و یا نداشتن برنامه ای مناسب به کوچه های روستا دور هم جمع می شوند و  با این کار موجب انتقال ویروس کرونا می شوند.
در این شرایط کتابدار روستا جهت فرهنگ سازی علاوه بر پخش برشور مربوط جهت پیشگیری از کرونا کتابهای کتابخانه را برای اعضا و خانواده ها ارسال می کند.
مسوول کتابخانه عمومی فرزانگان الیگودرز هدف خود از این کار را تشویق مردم و روستاییان به ماندن در خانه دانست. 
نرگس اسدی در گفت و گو با ایرنا افزود: بهترین مشوق و سرگرمی برای مردم خصوصا زنان روستایی تشویق آنها به کتاب است و با توجه به تعطیلی کتابخانه های عمومی بهترین راه ارسال کتاب به درب منازل آنهاست.
وی افزود: کتابهای مخصوص کودکان و نوجوانان نیز در این طرح برای متقاضیان ارسال می شود چراکه با این روش بهتر و راحت تر می توان آنان را به ماندن در خانه متقاعد کرد.

وی  اظهار داشت: برای فرهنگ سازی ماندن در خانه به منظور شکست کرونا، کتابها را تا پایان این شرایط از مردم تحویل نمی گیرم  و در صورت نیاز کتابهای جدیدتری برای خانواده ها و اعضای کتابخانه ارسال می کنم.
به گزارش ایرنا روستای فرسش الیگودرز جزو روستاهای دوستدار کتاب کشور است که کتابخانه عمومی فرزانگان در آن فعال است.

امروز نخستین مورد ابتلا به کرونا در الیگودرز تایید شد.