گردشگری و توریسم

قدردانی وزیر بهداشت از رییس قوه قضاییه برای حضور در قرارگاه مدیریت کرونای تهران

به گزارش روز چهارشنبه وزارت بهداشت، سعید نمکی در این پیام خطاب به ابراهیم رئیسی نوشت: حضور سرزده حضرت عالی در جمع خدمتگزاران پرتلاش قرارگاه مدیریت بیماری کرونای کلان شهر تهران موجب شادمانی و دلگرمی همگان شد، ضمن قدردانی از این اقدام ارزشمند حضرت عالی امیدوارم با همدلی و وفاق ملی هرچه بیشتر  در آینده نزدیک بتوانیم خبر خوش مهار کامل بیماری را به استحضار مردم شریف، مدیران ارشد و مقام معظم رهبری برسانیم.

به گزارش ایرنا، رییس قوه قضاییه امروز در بازدید سرزده ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران گفت: اختیارات لازم داده شده، همه دستگاه‌ها به کمک دستگاه بهداشت و درمان کشور بشتابند.

رئیسی بیان کرد: امروز سلامت جامعه امری بسیار مهم و دارای اولویت است و همه امور فرع بر سلامت است، اگر سلامت باشد بسیاری از توسعه یافتگی‌ها در کشور پدیدار می‌شود و اگر سلامت جامعه تهدید شد گرفتار مشکلاتی خواهیم شد.
رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه کشور دارای ظرفیت بسیار بالایی است، گفت: اگر همه این ظرفیت پای کار بیاید، کشور ما قدرتمندتر از آن است که این پدیده مشکل ایجاد کند، ظرفیت علمی نیروی جوان، کارآمد و آماده اقدام در کشور بسیار است و برای استفاده از این ظرفیت باید مدیریت صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه سطح مداخلات بهداشتی حتما باید افزایش یابد، اظهار کرد: امروز دانشگاه‌های پزشکی، وزارتخانه بهداشت و درمان از جهت فنی و تخصصی صاحب صلاحیت برای نظر دادن در این زمینه هستند. دیگران باید بدانند نگاه این افراد تخصصی و فنی است. اگر می‌گویند اجتماعات نباید انجام شود و مداخلات در امور سازمانی و اداری و حتی زندگی مردم برای تضمین سلامت باید صورت گیرد باید در این رابطه نسبت به این بایدها و نبایدها و پروتکل‌ها احترام گذاشت و آن را عملیاتی کرد.

تاکنون ۹ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.