گردشگری و توریسم

نماینده وزیر بهداشت: طولانی شدن کنترل بیماری کرونا، کادر درمانی را دچار مشکل می‌کند

دکتر محمد مهدی ناصحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: شیفت های طولانی کادر درمانی، سیستم ایمنی آنها را ضعیف می کند و موجب می شود که آنها زودتر به ویروس کرونا مبتلا شوند و  آمار ابتلا به ویروس کرونا در کادر پزشکی نیز افزایش خواهد یافت.
وی خاطرنشان کرد : وسایل محافظتی و امکانات شخصی کشور ( ماسک و دستکش ) در  وضعیتی قرار ندارد  که بتواند برای همه در صورت درگیر شدن  به این بیماری تامین شود.
وی اظهارداشت : اگر مردم ما مراقبت های بهداشتی فردی توصیه وزارت بهداشت و درمان و درمانگران را رعایت کنند، حداکثر یک تا دو هفته آینده پیک ویروس کرونا در استان های شمالی کشور فروکش خواهد کرد.
دکتر ناصحی افزود : اگر این توصیه های بهداشتی جدی گرفته نشود، احتمال می رود، در این استان حتی تا فروردین ماه درگیر این ویروس باشند که در این صورت مشکلاتی برای کادر درمانی ما نیز به دلیل فعالیت طولانی مدت ایجاد می شود.
وی خاطرنشان کرد : این بیماری می تواند به تمام افراد سرایت کند، ولی بسته به شرایط ایمنی بدن افراد شدت و حدت دارد و با این رویه همه ما باید مراقبت ها و توصیه های بهداشتی را جدی بگیریم.
بالا بودن بار بیماری کرونا در استان های شمالی 
نماینده وزیر بهداشت در استان های شمالی کشور( مازندران- گلستان) گفت : در حال حاضر بار بیماری کرونا در استان های شمالی کشور در حد بالایی قرار دارد و  روزانه تعداد زیادی در بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان ها بستری می شوند.
دکتر ناصحی اظهارداشت : علاوه بر آن بخش زیادی از تخت های بیمارستانی در استان های گلستان و مازندران برای درمان بیماران ناشی از ویروس کرونا اختصاص پیدا کرده و این  تخت ها در استان مازندران حدود ۶۰ درصد کل تخت های بیمارستانی ( دو هزار۴۰۰ و  تخت) است.
وی اضافه کرد : در استان مازندران مراکز بینابینی مراقبتی و نقاهتگاهها در شهرها پیش بینی شده است .

اعلام خطر برای سفر به مازندران 
رییس اسبق دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت : ما برای ورود مسافران به استان های شمالی کشور از جمله استان مازندران به دلیل وضعیت بیماری کرونا احساس خطر می کنیم و این کار درستی  نبوده و به نفع مسافران و بومیان و مردم محلی  نیست.
دکتر ناصحی اظهارداشت : با سفر مسافران به استان مازندران ، دسترسی ها محدود خواهد شد و سرایت این بیماری سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد و مراکز درمانی استان مازندران نیز شلوغ می شود.
وی اضافه کزد : در شرایط فعلی با وجود محدودیت های موجود امکاناتی در سطح کشور، امکانات بهداشتی و مراقبتی در حد مردم این خطه شمال کشور تامین شده است و با حضور مسافران مشکلات بیشتر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : بیمارستان های استان گلستان که کار پذیرش بیماران کرونایی را انجام می دهند نیز در حال پر شدن است و برای این استان شمالی کشور نیز نقاهتگاههایی در دست ایجاد است.
نماینده وزیر بهداشت در استان های شمالی کشور اظهارداشت : اگر همه ما این بیماری را جدی بگیریم، می توانیم آن را در زمان کمتری کنترل کنیم.
دکتر ناصحی بار دیگر تاکید کرد که این بیماری و ویروس را مردم به شوخی نگیرند و تمام توصیه های مراقبتی را با جدیت اجرا کنند و از رفتن به مراکز شلوغ خودداری کنند و در صورت استفاده از خودروهای عمومی نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند.
براساس آمار تاکنون ۸۸۶ نفر در مازندران به ویروس کرونا مبتلا شدند و یک هزار و ۱۹۰ نفر مشکوک به این ویروس  نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند و تاکنون بیش از ۴۵۳ نفر نیز بهبود یافتند.