گردشگری و توریسم

شناسایی ۱۶ مورد مشکوک به کرونا در گتوند

هومن کلانتری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نتیجه آزمایش سه بیمار از ۱۶ بیمار مشکوک به ویروس کرونا مثبت اعلام شد که از این افراد ۲ نفر بستری و تحت نظر هستند و یک نفر در بیمارستان بزرگ دزفول فوت کرد.

وی با بیان اینکه ۲ بیمار مشکوک به کرونا در انتظار اعلام نتیجه آزمایش هستند، گفت: ۲ بیمار در بیمارستان بزرگ دزفول، یک بیمار در بیمارستان مهر اهواز و یک بیمار در بیمارستان خاتم الانبیاء شوشتر بستری هستند.

به گزارش ایرنا با اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند، نتیجه آزمایش سومین بیمار از شهرستان گتوند به ویروس کرونا در روز سه شنبه مثبت و قطعی اعلام شد.

با توجه به اهمیت موضوع، عبدالرضا احسانی‌نیا فرماندار شهرستان گتوند بر لزوم افزایش نظارت‌های بهداشتی و برخورد قانونی با افراد متخلف در این شهرستان تاکید کرد.

ضدعفونی و گندزدایی سطوح، معابر و اماکن عمومی شهرها و روستاها، فعال شدن ۲ ایستگاه تب سنج در بخش‌های عقیلی ومرکزی، اطلاع رسانی ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی درخصوص ویروس کرونا، خودداری از فعالیت آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و اجرای عملیات سوختگیری توسط اپراتورها و جلوگیری از تماس مردم با نازل‌های سوخت در نشست شورای سلامت گتوند مورد تاکید قرار گرفت.

رعایت اصول بهداشتی و ارائه نان به شهروندان با کیسه‌های پلاستیکی بهداشتی از سوی متصدیان و کارگران نانوایی، حضور نیافتن در محافل عمومی و خود قرنطینه‌ای، تردد و تجمع نکردن غیر ضروری در پارک‌ها و اماکن عمومی، خودداری از برگزاری جشن‌ها، آیین‌ها و خودداری از برپایی نماز جماعت در مساجد و اماکن عمومی، افزایش نظارت بر اماکن عمومی فعال و برخورد قانونی با افراد متخلف برای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از دیگر مصوبات نشست شورای سلامت گتوند بوده‌اند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد؛ این ویروس تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.