گردشگری و توریسم

روزانه یک هزار ماسک در خمین تولید می‌شود

سرهنگ پاسدار سید محمد مهدی میرهادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخشی از این ماسکها که با کمک خیرین تولید شده در بیمارستان، مراکز خیریه و بین جانبازان خمین توزیع می شود.
وی با اشاره به فعالیت ۵۰ نفر در کارگاه های تولید ماسک بیان کرد: بخشی دیگر از ماسک‌های تولید شده با قیمت تمام شده توسط رده های سپاه در بین مردم شهرستان توزیع می شود.
فرمانده بسیج ناحیه خمین ادامه داد: تا کنون سه هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده تهیه و در بین عموم شهروندان توزیع شده است.
سرهنگ پاسدار میرهادی گفت: تعدادی این مواد ضدعفونی کننده در مناطق محروم و حاشیه شهر به شکل رایگان توزیع شده است و تعدادی نیز با قیمت تهیه و بسته بندی در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی و پایگاه های مقاومت خمین به طور خودجوش مغازه ها، معابر و خودپردازها در سطح این شهرستان را ضدعفونی می کنند.
فرمانده بسیج ناحیه خمین افزود: آزمایشگاه درمانگاه شهید مصطفی خمینی این شهرستان به منظور آزمایش های اولیه تشخیص بیماری کرونا نظیر تب سنجی و کنترل اکسیژن خون فعال شده است.
سرهنگ پاسدار میرهادی با اشاره به اینکه ۹ پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک در این درمانگاه به بیماران خدمات ارایه می دهند، گفت: فعالیت بخش اورژانس و دندانپزشکی این مرکز درمانی ادامه دارد.
وی تاکید کرد: درمانگاه سپاه خمین آمادگی پشتیبانی و همکاری با دانشکده علوم پزشکی این شهرستان را نیاز دارد.
فرمانده بسیج ناحیه خمین افزود: ۲۵ هزار پیامک آموزش پیشگیری از بیماری کرونا توسط بهداری سپاه شهرستان برای شهروندان ارسال می شود.

تاکنون ۳۳ مورد مرگ مشکوک مبتلایان به کووید ۱۹ در استان مرکزی گزارش شده که ۱۵ مورد آن کرونا مثبت بوده است.

۳۸۹ نفر بر اساس آخرین رصد آماری و نتایج آزمایشگاهی در استان مرکزی به کرونا مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی بهبود یافته و با منفی شدن نتایج آزمایشگاهی از بیمارستان مرخص شده‌اند.