گردشگری و توریسم

اقلام بهداشتی ضروری روزانه در اختیار پاکبانان ارومیه قرار می‌گیرد

احد یوسفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام شامل دستکش، ماسک و محلول ضدعفونی بوده و به همه پاکبانان تحویل داده می‌شود.

وی اضافه کرد: حفظ سلامتی کارکنان به‌ویژه پاکبانان که از جمله اقشار آسیب‌پذیر در مقابل بیماری کرونا به شمار می‌روند، هدف اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، دمای بدن پاکبانان به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا کوچکترین خطری سلامتی این قشر زحمت‌کش را تهدید نکند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه ادامه داد: پاکبانان از جمله افرادی هستند که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند و این روزها علاوه بر حفظ پاکیزگی شهر در امر ضدعفونی شبانه‌روزی شهر ارومیه نیز نقش بسزایی دارند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۱۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

تاکنون در آذربایجان‌غربی ۵۵  آزمایش در خصوص ابتلا به بیماری کرونا مثبت اعلام شده که از این افراد، ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.